Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE637 | YENİ TÜRK EDEBİYATININ TEMEL METİNLERİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Tanzimat dönemi edebiyatının temel metinlerini öğretmek
Doç.Dr. Mesut TEKŞAN
1 | Temel metinleri görme |
2 | şiire ait metinleri öğrenme |
3 | romana ait metinleri görme |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Edebi metinleri inceleme ve değerlendirmede anlatım tekniklerinin öğretilemesi, örnek metinler üzerinde uygulamalarla anlatım tekniklerinin değerlendirilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Roman hakkında metinler | ||
2 | Roman hakkında metinler | ||
3 | Anlatım Tekniği Olarak Mektuplar ve Anılar | ||
4 | Anlatım Tekniği Olarak Mektuplar ve Anılar | ||
5 | Anlatım Tekniği Olarak Mektuplar ve Anılar | ||
6 | Tanzimat şiiri | ||
7 | Şiiri hakkında metinler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Anlatım Tekniği Olarak Mektuplar ve Anılar | ||
10 | |||
11 | Şiir üzerine yazılar | ||
12 | Şİirler | ||
13 | Roman hakkında metinler | ||
14 | Roman hakkında metinler | ||
15 | |||
16 |
1. Kıran, Zeynel - Kıran (Eziler) Ayşe, Yazınsal Okuma Süreçleri, Ankara: Seçkin Yayınevi, 2000. 2. Tekin, Mehmet, Roman Sanatı, istanbul: Ötüken Yayınları, 2001. 3. Aktulum, Kubilay, Parçacılık Metinlerarasılık, Ankara: Öteki Yayınevi, 2004. 4. Kefeli, Emel, Anlatım Teknikleri Olarak Mektup, istanbukKitabevi, 2000. 5. Bachelard, G. Mekânın Poetikası, istanbul, Kesit Yayıncılık,1996
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 3 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 2 | 10 | 20 |
Makale Kritik Etme | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | ||||||
[OC] 2 | 5 | ||||||
[OC] 3 | 5 | ||||||
[OC] 4 | |||||||
[OC] 5 |