Ders Öğretim Planı
| Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
| 1 |
Öğrenci bir bilim dalı olarak Türk Halk edebiyatının kaynaklık eden eski eserleri tanır. |
| 2 |
Bu kaynaklardan hareketle günümüz halk edebiyatının tarihi gelişim süreci hakkında çıkarımlarda bulunur. |
| 3 |
|
| 4 |
|
| 5 |
|
[Yok]
| Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
| 1 |
“Halk Edebiyatı” kavramı |
|
|
| 2 |
Sözlü kaynaklar (Kaynak kişinin özellikleri) |
|
|
| 3 |
Metinler ve hammadde kaynakları, yardımcı kaynaklar |
|
|
| 4 |
Yazılı kaynaklar (Dil yadigarları: Divanü Lügati’t-Türk, Atabetü’l-Hakayık, Kutadgu Bilig) |
|
|
| 5 |
Divanü Lügati’t-Türk’teki halk edebiyatı örnekleri (sab, sagu, şiirler) |
|
|
| 6 |
Dede Korkut Kitabı |
|
|
| 7 |
Tarih Kitapları (Reşideddin-Câmi’ü’t-Tevarih (Tarih-i Oğuzân u Türkân)) |
|
|
| 8 |
Ara sınav |
|
|
| 9 |
Ebulgazi Bahadır Han-Şecere-i Terakime (Şecere-i Türkî) |
|
|
| 10 |
Masal Kitapları (Binbir Gece Masalları, Billur Köşk Masalları vd.) |
|
|
| 11 |
Fıkra Kitapları (Letaif Kitapları) (Nasreddin Hoca) |
|
|
| 12 |
Atasözü Kitapları (Divanü Lügati’t-Türk, Kitab-ı Atalar, Atalar sözü destanları, Pendname-i Güvahî) |
|
|
| 13 |
Cönkler ve Mecmualar (Muhtelif cönk örnekleri, mecmualar, melhameler) |
|
|
| 14 |
Şairnameler (Âşık Ömer’in şairnamesi), |
|
|
| 15 |
Seyahatnameler (Evliya Çelebi) |
|
|
| 16 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Bireysel Çalışma |
13 |
8 |
104 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
8 |
3 |
24 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
6 |
4 |
24 |
|
Toplam İş Yükü (saat)
|
154
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
| [OC] 1 |
4
|
3
|
5
|
|
|
|
|
| [OC] 2 |
4
|
3
|
5
|
|
|
|
|
| [OC] 3 |
|
|
|
|
|
|
|
| [OC] 4 |
|
|
|
|
|
|
|
| [OC] 5 |
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek