Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Genel olarak Türkçenin ve Türkiye Türkçesinin sadeleşme evrelerini bilir. |
2 |
Yabancı kaynaklı sözcükleri tanır ve bilir. |
3 |
Sözcüklerin kökeni ve kullanımları konusunda bilinçlenir. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Başlangıçtan 15. Yüzyıla kadar Türk dili |
|
|
2 |
15. yüzyıldan Tanzimata kadar Türk dili |
|
|
3 |
Tanzimat ve Fecr-i Ati dönemi dil hareketleri |
|
|
4 |
Serveti Fünun dönemi dilde yenileşme hareketleri |
|
|
5 |
Milli Edebiyat dönemi dilde yenileşme hareketleri |
|
|
6 |
Cumhuriyet devrinde dil hareketleri |
|
|
7 |
Türk Dil Kurumunun kuruluşu, Harf inkılabı ve diğer yenilikler |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
Türk Dil Kurumunun yapmış olduğu kurultaylar |
|
|
10 |
Güneş dil teorisi |
|
|
11 |
Dilde tasfiyecilik, özdeşleştirme ve sadeleşme sorunları |
|
|
12 |
Türkiye Türkçesinde dil politikaları |
|
|
13 |
Türkçede Batı kaynaklı kelimelerin tarihçesi |
|
|
14 |
Yabancılaşmanın sebepleri |
|
|
15 |
Yabancılaşmaya karşı alınacak tedbirler |
|
|
16 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Takım/Grup Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Seminer |
14 |
1 |
14 |
Makale Kritik Etme |
14 |
1 |
14 |
Bireysel Çalışma |
14 |
1 |
14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma |
14 |
1 |
14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
14 |
2 |
28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
14 |
2 |
28 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
154
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[OC] 1 |
3
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
[OC] 2 |
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 3 |
5
|
5
|
4
|
3
|
3
|
4
|
4
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek