Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GMS32032021341 | GIDA FORMÜLASYONU VE DUYUSAL ANALİZ | Ders | 3 | 6 | 3.00 |
Lisans
Dersin temel amacı öğrencilere, gıdaların formülasyonları ve duyusal analizin gastronomi bilimi içindeki yeri, önemi ve kullanılması hususlarında bilgi vermektir.
1 | Reçete tasarlamak için formülasyon ve duyusal farkları belirterek yorum yapar. |
2 | Gastronomi bilimine destek için uygun gıda formülasyonu ve duyusal analiz ilkelerini değerlendirir. |
3 | Reçetede sorunu çözmek için gıdaların kalite özelliklerini kullanarak formülasyonu yeniden düzenler. |
4 | Gıda tasarımlarını ve duyusal analiz sonuçlarını karşılaştırır. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Gıda formülasyonları ve duyusal analiz tanımları, gastronomi bilimi açısından önemi ve kullanımı, gıdalarda kalite özellikleri ve gıda formülasyonları, duyusal analiz prensipleri ve analiz paneli tasarımı, duyusal analiz paneli tasarımını etkileyen faktörler, kullanılan skalalar ve lezzet profili oluşturma, gıda formülasyonları ve tüketici tercihlerinin belirlenmesi, özel gıdalar ve formülasyonları konuları işlenecek olup uygulamalı örnekler yapılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Gıda tasarımı ve duyusal analiz | ||
2 | Gastronomi bilimi açısından önemi ve kullanımı | ||
3 | Gıdalarda kalite özellikleri ve formülasyonları | ||
4 | Duyusal analiz prensipleri | ||
5 | Duyusal analiz paneli tasarımı ve etkileyen faktörler | ||
6 | Duyusal analizde kullanılan skalalar ve lezzet profili oluşturma | ||
7 | Duyusal analiz, gıda formülasyonları ve tüketici tercihlerinin belirlenmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Duyusal analiz, formülasyon ve özel gıdalar | ||
10 | Gastronomi bilimi açısından duyusal analiz ve gıda formülasyon örnekleri | ||
11 | Gastronomi bilimi açısından duyusal analiz ve gıda formülasyon örnekleri | ||
12 | Öğrenci Semineri | ||
13 | Öğrenci Semineri | ||
14 | Öğrenci Semineri | ||
15 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |