GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GMS22042021341 YABANCI DİL 4 (İNG.) Ders 2 4 2.00

Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda ve herhangi bir konuda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurmalarını, değişik metinleri okuyarak makul bir düzeyde anlamalarını ve tepki vermelerini, günlük dilde konuşulan İngilizceyi anlamalarını, temel dil bilgisi yapılarını işlevsel olarak tanımalarını ve kullanmalarını ve değişik metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini sağlamaktır.



1 Uygun dil bilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırma
2 Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanma
3 Açık ve anlaşılır bir telaffuz kullanarak konuşur.
4 Sözlü iletişimde temel dil bilgisi yapılarını kullanma

Birinci Öğretim



[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, dersin genel hedef ve amaçlarının açıklanması
2 greeting people and saying goodbye, days of the week, subject pronouns, starting and ending a conversation,
3 Giving personal information, describing people, telling address and phone number, the alphabet, possesssive adjectives, classroom language (giving instructions, names of objects)articles (a/an), demonstrative adjectives, singular/plural nouns
4 Guessing the meaning of new vocabulary, getting the main idea, present simple, irregular plurals, pronounciation of third person, meeting people, recognizing the parts of speech (verbs), present simple, common verb phrases
5 Practice
6 Practice
7 Guessing the meaning of new vocabulary from the context, jobs (a/an), listening for specific information, prepositions (in, for, at), talking about family, hotel vocabulary (making reservation), possessive –s, writing an informal e-mail / letter, listening for specific information
8 Midterm
9 Recognizing the parts of speech (adjectives), common adjectives, modifiers (quite, very), describing mood, telling the time, daily routines, present simple (meaning, form and usage)
10 guessing the meaning of unknown words from the context, getting the main idea, listening for specific information, time words and expressions, adverbs of frequency, , prepositions of time:in, on, at
11 guessing the meaning of unknown words from the context, getting the main idea, listening for specific information, time words and expressions, adverbs of frequency, , prepositions of time:in, on, at
12 identification of topic and supporting sentence, expressing abilities (can / can’t), common verb phrases, gerunds, pronounciation of /ŋ/,/n/
13 identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/
14 General review
15 General review
16 Final Exam



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 62

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek