GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OASD2052022235 BEDEN VE PERFORMANS I Ders 2 3 2.00

Lisans


Türkçe


Oyunculuk sanatında oyuncunun bedeni onun enstrümanıdır. Bu enstrümanı en doğru şekilde kullanabilmesi bedensel hareket kapasitesini doğru ve kademeli bir şekilde geliştirmesiyle mümkün olmaktadır. Bu dersin amacı öğrencinin hareket kabiliyetini üst düzeye çıkarmak için farklı egzersiz disiplinlerinin öğrenciye hem teorik hem de pratik olarak öğretilmesini ve sahne üzerinde tatbikini esas alır.


Dr. Öğr. Üyesi Orkun Öngen


1 Öğrenci sahne üzerinde beden farkındalığının yanı sıra vücudunun hareket kabiliyetinin sınırlarının neler olduğunun farkına varır.
2 Hareket ile metni performans düzeyinde birleştirerek, bunların birbirinden farklı değil, birbirini tamamlayıcı olgular olduğunun ayırdına varır.
3 Öğrenci bedensel olarak esneklik ve koordinasyon becerisi kazanır.
4 Oyunculuktaki iç ve dış aksiyonun ayırdına varır.
5 Performans analizi ve dramaturgisinin en temel hareket planlarını öğrenir.
6 Sahne üzerinde grup halinde hareket etmenin becerilerini kazanır.
7 Bedenin merkez (core) bölgesini keşfederek performansları sırasında bu bölgeyle hareket etme disiplini kazanır.
8 Bedenin sahip olduğu kas hafızasının farkına vararak edindiği bedensel hareketleri refleksel olarak gerçekleştirir.

Birinci Öğretim



İç ve dış aksiyon zıtlıklarının oyuncu üzerinde yarattığı gerginliği tanımlamak ve gerekli bedensel esnekliği ve rahatlığı sağlamak, Verilecek 2 tirat veya bir metin üzerinden performansın aynı zamanda sahne üzerinde teatral bir aksiyona dönüşmesini sağlamak, Bedensel performans sırasında sanatçının ezberini düşünmeden sadece fiziksel aksiyonlar üzerinden bedeni üzerinde kurmaya çalışacağı hâkimiyet kabiliyetini arttırmak bu dersin temel içeriklerindendir.


Dersin içeriği öğrencinin bir performans öncesi bedensel hazırlığını ele alır. İleri düzey hareket temrinleri üzerinden dönem içerisinde öğrenciye kazandırılacak kondisyon ve gücün sahne üzerinde en doğru ve en verimli şekilde nasıl kullanılacağını ele alır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriği hakkında öğrenciyi bilgilendirme ve bedensel farkındalığın tanımı.
2 Bedensel farkındalık temrinleri, iç ve dış aksiyonun tanımı.
3 İç ve dış aksiyon yapılandırması.
4 Aksiyonlar arası geçiş ve transformasyon.
5 Performans ve metin ilişkisi.
6 Performans ve metin ilişkisinde hareket planları.
7 Küçük ve büyük eylem çalışmaları.
8 Vize sınavı.
9 Hareket, eylem ve ses birliktelikleri ve uyumsuzlukları.
10 Hareket, eylem ve ses birliktelikleri ve uyumsuzlukları.
11 İleri düzey ısınma ve hareket egzersizleri (Başlangıç Düzeyi).
12 İleri düzey ısınma ve hareket egzersizleri (Başlangıç Düzeyi).
13 Verilen tirat veya metinlerin projelendirilmesi, bireysel performans planlarının oluşturularak öğrenciler tarafından sahnede temsili.
14 Verilen tirat veya metinlerin projelendirilmesi, bireysel performans planlarının oluşturularak öğrenciler tarafından sahnede temsili.
15 Final Sınavı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 60

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 5 3 4 3 2 2 3 1 2 3 3
[OC] 2 3 4 4 3 3 2 3 3 2 1 3 4
[OC] 3 4 5 3 4 3 2 3 3 1 2 3 3
[OC] 4 3 4 4 3 3 2 3 3 2 1 3 4
[OC] 5 4 5 3 4 3 2 3 3 1 2 3 3
[OC] 6 3 4 4 3 3 2 3 3 2 1 3 4
[OC] 7 4 5 3 4 3 2 2 3 1 2 3 3
[OC] 8 5 4 4 3 3 2 2 3 2 1 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek