GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OASD1112022235 BEDEN VE HAREKET Ders 1 1 3.00

Lisans


Türkçe


Öğrencinin beden algısını geliştirmek. Hareket, beden ve mekân ilişkisini farklı bakış açıları ve disiplinlerle birlikte ele alarak değerlendirmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Orkun Öngen


1 Oyuncu, bedenini performatif olarak kullanmayı öğrenir.
2 Oyuncunun hareket, beden ve mekân ile olan ilişkisi biçimi geliştirilir.
3 Basit hareket temrinlerini performatif eyleme dönüştürme becerisi kazanır.
4 Oyuncu, bedenini farklı hareket ve egzersiz sistemlerine göre hazırlamayı öğrenir.
5 Oyuncu, sahne üzerindeki fiziksel bütünlüğünün farkına vararak sahne üzerindeki hareket eylem planını kurgular.
6 Oyuncu, harekete dayalı kondisyon güç ve esneklik becerileri edinir ve bu becerileri geliştirir.
7 Sahne üzerinde toplu hareket etme ve toplu koreografi oluşturma becerilerinin alt yapısını edinir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Bu derste beden ve hareket(devinim) ilişkisi araştırılır. Ayrıca düşünceyi hareket formunda ifade etmek ve herkesin bedenine özgü yaklaşımları geliştirmek üzerinde durulur. Bedenin fiziksel kapasitesini arttırmak, mekân ile olan ilişki biçimini kurmak, güç ve kondisyonu geliştirmek bu dersin temel esaslarıdır. Aynı zamanda farklı egzersiz sistemlerinden alınan egzersizlerle öğrencinin hareket becerisi ve ustalığını geliştirmek bu dersin içeriğinin bir diğer önemli noktasıdır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Temel hareket temrinlerin ve ısınmalarının gösterilmesi, hareket yeri ve alanının düzeni ve temizliği
2 Beden tanıma ve farkındalığı, konsantrasyon biçimleri
3 Pagan geleneklerde hareket kavramı, ayin ritüel ve dans.
4 Konsantrasyon amaçlı meditasyon biçimleri ve diğer gelenekler Ayin, ritüel ve danslarda birlikte hareket etme pratikleri ve uygulamaları.
5 Toplu hareket pratiği olarak primitif danslar. Toplu hareket pratiği olarak primitif danslar.
6 Toplu hareket pratiği olarak primitif bir dans örneği Haka dansı.
7 Rasyonel ve irrasyonel hareket biçim ve pratikleri.
8 Ara Sınav.
9 Askeri hareket biçimleri ve beden egzersizleri.
10 Askeri yürüyüş ve nizam çalışmaları ve bunun beden ve hareket pratiğindeki yeri.
11 Toplu eylem ve hareket düzenlerinin felsefesi, kolektif hareket bilinci.
12 Toplu eylem ve hareket düzenlerinin felsefesi, kolektif hareket bilinci.
13 Öğrenilen pratiklerin verilen bir tirad üzerinden icrası.
14 Performans kavramı, ilke ve uygulamaları.
15 Final Sınavı.

Oida, Yoshi; Marshall, Lorna. Görünmez Oyuncu, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi William Shakespeare, Hamlet, İş bankası Kültür Yayınları, Horatio’nun Tiradı “Ya sizi denize doğru çekerse efendimiz(…)”



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 88

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 3 4 3 3 3 3 3 2 5 3 4
[OC] 2 4 3 3 3 3 3 3 3 2 5 3 4
[OC] 3 4 3 3 3 3 3 3 3 2 5 4 4
[OC] 4 4 3 3 3 3 3 3 3 2 5 4 4
[OC] 5 4 3 3 3 3 3 3 3 2 5 5 4
[OC] 6 4 3 3 3 3 3 3 3 2 5 3 4
[OC] 7 4 3 3 3 3 3 3 3 2 5 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek