Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYBSEC3222019192 | SAĞLIK KURUMLARINDA ATIK YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Sağlık ve çevre kirliliği problemlerini önlemeye yönelik atık yönetimi bilincini geliştirmek, atık yönetimi süresinin nasıl gerçekleştirileceği konusunda bilgilendirmek
Doç. Dr. Taşkın KILIÇ
1 | Atık, kirlenme, atık yönetimi kavramlarının anlamlarını öğrenirler |
2 | atık yönetim stratejilerini ve kirlilik kontrol seçeneklerini öğrenirler |
3 | atık araştırması, çevre yönetim sistemleri, kirlenme profilleri, kirlenme kontrol yöntemleri ve teknolojileri hakkında iyi bir torik bilgiye sahip olurlar |
4 | dönem projesiyle atık araştırması konusunda pratik yapabilirler |
5 | gerçek yaşam örnekleri hakkında bilgi sahibi olurlar |
Birinci Öğretim
-
-
Atık , kirlenme ve atık yönetimi kavramları tanımları, atık araştırması, atık yönetim süresi, avrupa birliğindeki atık yönetim politikaları, uygulama örnekleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | ders amaç kapsamın açıklanması | ||
2 | atık, kirlenme tanımları | ||
3 | atıkların sınıflandırılması | ||
4 | atık araştırması | ||
5 | çevre yönetim sistemleri | ||
6 | atık yönetimi | ||
7 | atık su yönetimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | avrupa birliğinde atık yönetimi ile ilgili politikalar | ||
10 | kirlilik önleme, temel prensipler, araçlar | ||
11 | sağlık kurumlarında atık yönetimi | ||
12 | uygulama örnekleri | ||
13 | uygulama örnekleri | ||
14 | uygulama örnekleri | ||
15 | genel tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Tehlikeli atık yönetimi, prof. dr. çağatay güler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | ||||||
[OC] 2 | ||||||
[OC] 3 | ||||||
[OC] 4 | ||||||
[OC] 5 |