GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SYBSEC3182019192 İŞARET DİLİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4.00

Lisans


Türkçe


Türk İşaret Dili’nin (TİD) genel özelliklerini kavrayarak, karşıdan gelen mesaj ve bilgileri doğru anlama, iletişim kurma ve karşı tarafa doğru ve anlaşılabilir bir şekilde aktarabilmektir.


-


1 TİD’i kullanarak, işitme engelli bireylerle iletişim kurabilir
2 TİD’i kullanarak duygu ve düşüncelerini aktarabilir
3 TİD ile verilen mesaj ve bilgileri doğru anlar
4 TİD ile verilen mesaj ve bilgileri karşı tarafa doğru anlatabilir

Birinci Öğretim


-


-


İşitme engelli bireylerle iletişim kurma, TİD’i kullanarak duygu ve düşüncelerini aktarabilme, verilen mesajları ve doğru bilgileri anlama ve aktarabilmek için gerekli teorik ve pratik uygulamalar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 TİD’in tanımı ve genel özellikleri
2 El ve parmak şekilleri
3 El ve parmak şekilleri
4 Ellerin vücuda göre konumu ve mimik fonksiyonları
5 Ellerin vücuda göre konumu ve mimik fonksiyonları
6 TİD’i Öğrenme ve öğretme metodolojisi
7 Vize Sınavı
8 TİD’i Öğrenme ve öğretme metodolojisi
9 TİD’de soyut ve somut kavramlar
10 Tek ve çift kullanımı, işaretlerin Türkçeyle ilişkisi
11 TİD’de cümle dizini, olumsuz ifadeler ve soru sorma
12 Kendini ifade etme: İşareti anlamlandırma, Doğru aktarma
13 Tek kelimeli cümleler, günlük konuşma cümleleri
14 Final Sınavı

-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 114

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek