Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYBSEC3182019192 | İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Türk İşaret Dili’nin (TİD) genel özelliklerini kavrayarak, karşıdan gelen mesaj ve bilgileri doğru anlama, iletişim kurma ve karşı tarafa doğru ve anlaşılabilir bir şekilde aktarabilmektir.
-
1 | TİD’i kullanarak, işitme engelli bireylerle iletişim kurabilir |
2 | TİD’i kullanarak duygu ve düşüncelerini aktarabilir |
3 | TİD ile verilen mesaj ve bilgileri doğru anlar |
4 | TİD ile verilen mesaj ve bilgileri karşı tarafa doğru anlatabilir |
Birinci Öğretim
-
-
İşitme engelli bireylerle iletişim kurma, TİD’i kullanarak duygu ve düşüncelerini aktarabilme, verilen mesajları ve doğru bilgileri anlama ve aktarabilmek için gerekli teorik ve pratik uygulamalar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | TİD’in tanımı ve genel özellikleri | ||
2 | El ve parmak şekilleri | ||
3 | El ve parmak şekilleri | ||
4 | Ellerin vücuda göre konumu ve mimik fonksiyonları | ||
5 | Ellerin vücuda göre konumu ve mimik fonksiyonları | ||
6 | TİD’i Öğrenme ve öğretme metodolojisi | ||
7 | Vize Sınavı | ||
8 | TİD’i Öğrenme ve öğretme metodolojisi | ||
9 | TİD’de soyut ve somut kavramlar | ||
10 | Tek ve çift kullanımı, işaretlerin Türkçeyle ilişkisi | ||
11 | TİD’de cümle dizini, olumsuz ifadeler ve soru sorma | ||
12 | Kendini ifade etme: İşareti anlamlandırma, Doğru aktarma | ||
13 | Tek kelimeli cümleler, günlük konuşma cümleleri | ||
14 | Final Sınavı |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | ||||||
[OC] 2 | ||||||
[OC] 3 | ||||||
[OC] 4 |