Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYBSEC3192019192 | EVDE BAKIM HİZMETLERİ YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Evde bakım hizmetlerinin geliştirilmesi ve yönetimi, evde bakım gereksinimi olan birey ve ailelerin evde bakım gereksinimlerinin karşılanması, bakımın sonuçlarının değerlendirilmesi konularında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.
-
1 | Evde bakım hizmetlerinin önemini kavrar |
2 | Evde bakım ekibinin görev, yetki ve sorumluluklarını bilir |
3 | Türkiye’de ve Dünyada evde bakım hizmetinin durumunu değerlendirir |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Evde Bakım Hizmetlerinin Gelişimi Türkiye’de ve Dünya’da Evde Bakım Hizmetleri, Evde Bakım Ekibi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | kavramsal bakış | ||
2 | dünyada evde bakım hizmetleri gelişimi | ||
3 | Türkiye'de evde bakım hizmetleri gelişimi | ||
4 | türkiyede evde bakım hizmetleri gerekliliği | ||
5 | evde bakım hizmetleri gerektiren durumlar | ||
6 | evde bakım hizmetlerinin olumlu olumsuz yanları | ||
7 | evde bakım hizmetlerinde finansman | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | yaşlılık özellikleri ve evde bakım hizmetleri | ||
10 | aktif yaşlanma | ||
11 | evde bakım hizmetleri yönetmeliği | ||
12 | evde bakım hizmetleri yönergesi | ||
13 | evde bakım hizmetleri yönetmeliği | ||
14 | evde bakım hizmetleri yönetmeliği | ||
15 | Final Sınavı |
Allender JA, Spradley BW. (2001). Clients In Home Health, Hospice, and Long Term Setting. Community Health Nursing Concepsts and Practice. Lippincott. 739-753 Oğlak, Sema (2008), Evde Bakım Hizmetleri ve Bakım Sigortası,İskenderun Bel. Kültür Yay., Hatay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 4 | 9 | 36 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
2 | 5 | 10 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | ||||||
[OC] 2 | ||||||
[OC] 3 |