GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SYB2162019192 SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI Ders 2 4 5.00

Lisans



Pazarlama genelinde ve sağlık hizmetleri özelinde pazarlama kavramının öğretilmesi.



1 Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları bilir.
2 Sağlık kurumları için pazarlamanın sağlayabileceği faydaları anlar.
3 Stratejik pazarlama yönetimini ve pazarlama stratejilerini öğrenir
4 Duyarlı organizasyon özelliklerini bilir ve duyarlı olmak için yapılması gerekenleri ortaya koyar.
5 Sürekli değişen çevreye ayak uydurmada sağlık kurumlarının yapabileceklerini ve kullanabilecekleri stratejileri bilir.
6 Girişimci sağlık kurumlarının özelliklerini öğrenir.
7 İmajın ne olduğunu ve imajın nasıl yaratılacağını öğrenir.
8 Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmin çalışmalarının nasıl yapılacağını öğrenir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Pazarlama kavramı, hizmetlerin ve sağlık hizmetlerinin pazarlanması, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetleri sunum modelleri, sağlık hizmetlerinde pazarlama yönetim süreçleri, hedef pazar, sağlık tüketicilerinin davranışları, pazarlama araştırmaları, tüketici talep tahminleri, sağlık hizmetlerinde dağıtım kanalları (sevk ve önerme sistemleri), satış artırma çabaları ve halkla ilişkiler, sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma, pazarlama hizmetlerinin değerlendirilmesi, halkla ilişkiler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi, Yönetimi
2 Pazarlama Anlayışı
3 Pazarlama ile İlgili Öteki Bazı Kavramlar
4 Güncel Gelişmeler
5 Pazarlama Çevresi
6 Stratejik Planlama ve Pazarlama Yönetim Süreci Pazarlamanın Rolü
7 Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
8 Ara Sınav
9 Tüketici Davranışları, Pazarlar ve Tüketici Pazarları
10 Pazar Bölümlendirme
11 Hizmet pazarlaması
12 Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
13 Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
14 Sağlık Hizmetlerinde Güncel Yaklaşımlar
15 Sağlık Hizmetlerinde Güncel Yaklaşımlar

Tengilimoğlu, Dilaver, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, 2011, Siyasal Yayınevi, Ankara Karafakıoğlu, M., 1998; Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 142

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
[OC] 5
[OC] 6
[OC] 7
[OC] 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek