GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AİS4012018191 HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM Ders 4 7 6.00

Lisans



Öğrencinin hemşirelik eğitimi sürecini açıklaması, eğitici olarak rolünü seçebilmesi ve etkili sunum yapabilmesi


Do. Dr. Nilgün GÖKTEPE Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan ÇATIKER


1 Hemşirelikte öğretim kavramlarını öğrenme,
2 Hemşirelikte öğretimin hemşirelik hizmetlerindeki önemini kavrama,
3 Sağlık eğitimcisinde aranan özellikleri bilme,
4 Hemşirelikte öğretim yöntemlerini uygulayabilme,
5 Hemşirelikte öğretimde eğitim araçlarını seçebilme ve kullanabilme,
6 Özel araçları geliştirebilme ve özel alanlara yönelik öğretimi planlayabilme ve uygulayabilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders ile öğrenciler, toplumun sağlık sorunlarının tespit edebilir, bireylerin sağlıklarını koruyabilmeleri için eğitilmeleri amacıyla eğitim planı hazırlayabilir ve bu eğitimi uygulayabilir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Hemşirelikte Öğretim-Tarihçe Sağlık Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü Eğitim ile toplumun sağlık sorunları arasındaki ilişki
2 Eğitim Öğretimle İlgili Temel Kavramlar Öğrenme Alanları Öğrenme Kuramları
3 Pedagojik Androgojik Yaklaşım Yetişkin Eğitimi
4 Program Geliştirme
5 Hemşirelikte Kanıta Dayalı Öğretim
6 Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma
7 Öğrenme için Uygun Ortam Oluşturma
8 Arasınav
9 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
10 Simülasyonlar Online Öğrenme Ortamı Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri
11 Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma
12 Eğitimde Ölçme Değerlendirme
13 Sağlık Eğitimi Hasta Eğitimi
14 Hizmet İçi Eğitim Hemşirelikte Sürekli Eğitim
15 Klinik öğretim Sağlık eğitiminde Etik
16 Dönem sonu sınavı

1. Arslan S., Kuzu Kurban N. (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğitimcinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Aykut, M., Çetinkaya, F., Öztürk, Y., Öztürk, A., Ceyhan, O, Gün, İ., Günay, O. (1999). Temel Sağlık Bakımında Sağlık Eğitimi El Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri. 3. Bahar, Z., Bayık, A. (1998) Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi LEMON, T.C. Sağlık Bakanlığı, Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yayın no:605, 1.baskı, Ankara. 4. Hacıalioğlu, N. (2011) Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, Nobel Kitapevi, İstanbul. 5. Kuzu Kurban N., Duruk N., Arslan S., Zencir G. (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara. 6. Küçük Alemdar D., Kardaş F., Akgün Şahin Z. (2016) Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 7. Özden M., (1991) Sağlık Eğitimi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara. 8. Özvarış Ş. B., (2001) Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara. 9. Özvarış Ş., B., (1997) Sağlık Eğitimine Bakış Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara. 10. Pektekin Ç., Akın S. (2020) Sağlık Bilimlerinde Eğitim, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul. 11. Sözen C., (2003) Sağlık eğitimi , Palme yayıncılık, Ankara. 12. Tabak R. S., (2000) Sağlık Eğitimi Somgür Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 10 1 10
Örnek Vaka İncelemesi 10 1 10
Rol Oynama / Dramatize Etme 8 1 8
Makale Kritik Etme 6 1 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 172

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18
[OC] 1 1 1 5 1 5 5 1 4 5 5 4 3 2 5 5 5 5 5
[OC] 2 3 1 5 1 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 2 1 5 1 5 5 1 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
[OC] 4 2 1 5 1 5 5 1 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 2 1 5 1 5 5 1 3 3 5 3 3 3 5 5 5 5 5
[OC] 6 1 1 5 1 5 5 1 2 3 5 3 3 3 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek