Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AİS4012018191 | HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM | Ders | 4 | 7 | 6.00 |
Lisans
Öğrencinin hemşirelik eğitimi sürecini açıklaması, eğitici olarak rolünü seçebilmesi ve etkili sunum yapabilmesi
Do. Dr. Nilgün GÖKTEPE Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan ÇATIKER
1 | Hemşirelikte öğretim kavramlarını öğrenme, |
2 | Hemşirelikte öğretimin hemşirelik hizmetlerindeki önemini kavrama, |
3 | Sağlık eğitimcisinde aranan özellikleri bilme, |
4 | Hemşirelikte öğretim yöntemlerini uygulayabilme, |
5 | Hemşirelikte öğretimde eğitim araçlarını seçebilme ve kullanabilme, |
6 | Özel araçları geliştirebilme ve özel alanlara yönelik öğretimi planlayabilme ve uygulayabilme, |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders ile öğrenciler, toplumun sağlık sorunlarının tespit edebilir, bireylerin sağlıklarını koruyabilmeleri için eğitilmeleri amacıyla eğitim planı hazırlayabilir ve bu eğitimi uygulayabilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte Öğretim-Tarihçe Sağlık Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü Eğitim ile toplumun sağlık sorunları arasındaki ilişki | ||
2 | Eğitim Öğretimle İlgili Temel Kavramlar Öğrenme Alanları Öğrenme Kuramları | ||
3 | Pedagojik Androgojik Yaklaşım Yetişkin Eğitimi | ||
4 | Program Geliştirme | ||
5 | Hemşirelikte Kanıta Dayalı Öğretim | ||
6 | Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma | ||
7 | Öğrenme için Uygun Ortam Oluşturma | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||
10 | Simülasyonlar Online Öğrenme Ortamı Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri | ||
11 | Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma | ||
12 | Eğitimde Ölçme Değerlendirme | ||
13 | Sağlık Eğitimi Hasta Eğitimi | ||
14 | Hizmet İçi Eğitim Hemşirelikte Sürekli Eğitim | ||
15 | Klinik öğretim Sağlık eğitiminde Etik | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
1. Arslan S., Kuzu Kurban N. (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğitimcinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Aykut, M., Çetinkaya, F., Öztürk, Y., Öztürk, A., Ceyhan, O, Gün, İ., Günay, O. (1999). Temel Sağlık Bakımında Sağlık Eğitimi El Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri. 3. Bahar, Z., Bayık, A. (1998) Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi LEMON, T.C. Sağlık Bakanlığı, Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yayın no:605, 1.baskı, Ankara. 4. Hacıalioğlu, N. (2011) Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, Nobel Kitapevi, İstanbul. 5. Kuzu Kurban N., Duruk N., Arslan S., Zencir G. (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara. 6. Küçük Alemdar D., Kardaş F., Akgün Şahin Z. (2016) Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 7. Özden M., (1991) Sağlık Eğitimi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara. 8. Özvarış Ş. B., (2001) Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara. 9. Özvarış Ş., B., (1997) Sağlık Eğitimine Bakış Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara. 10. Pektekin Ç., Akın S. (2020) Sağlık Bilimlerinde Eğitim, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul. 11. Sözen C., (2003) Sağlık eğitimi , Palme yayıncılık, Ankara. 12. Tabak R. S., (2000) Sağlık Eğitimi Somgür Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 1 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 8 | 1 | 8 |
Makale Kritik Etme | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
10 | 2 | 20 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 172 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 2 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 2 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |