Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEC3092016191 | TOPLUMSAL CİNSİYET | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste öğrenciye; bireyin sağlığının korunması ve geliştirilmesi için toplumsal cinsiyet, cinsiyet eşitsizliğinin nedenlerine ve toplumsal cinsiyetin bireylere etkilerine yönelik farkındalık kazandırması amaçlanmıştır.
Azize Nuran KAHRAMAN
1 | Cinsiyet ve toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramları bilirler. |
2 | Toplumsal cinsiyet eşitliği ve toplumsal cinsiyette hakkaniyet kavramlarını bilirler. |
3 | Üreme sağlığı, kadına yönelik toplumsal cinsiyet ayrımcılığı konusunda farkındalığa farkındalığa sahiptir. |
4 | Aile planlaması hizmetlerinde toplumsal cinsiyetin etkisini açıklar. |
5 | Toplumsal cinsiyetin kadın sağlığına etkisini açıklar. |
6 | Toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları açıklar. |
Yok
Yok
Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet, toplumsal cinsiyet eşitliği ve hakkaniyet kavramı; Toplumsal Cinsiyeti Etkileyen Faktörler (Toplumun değerleri din, kültür, aile ve mitler vb.);Toplumsal Cinsiyetin Kadın Sağlığına Etkisi; Toplumsal Cinsiyet Kavramına Yazılı ve Görsel Medyanın Etkisi Aile Planlaması Hizmetleri ve Toplumsal Cinsiyet Kavramı; Toplumsal Cinsiyet Bakış Açısı İle İki Film Analizi; Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Farkındalığının Artırılması İçin Yapılanlar ve Yapılması Gerekenler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | ||
2 | Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Hakkaniyet Kavramı | ||
3 | Toplumsal Cinsiyeti Etkileyen Faktörler (Toplumun değerleri din, kültür, aile ve mitler vb.) | ||
4 | Toplumsal Cinsiyetin Kadın Sağlığına Etkisi | ||
5 | Toplumsal Cinsiyet Kavramına Yazılı ve Görsel Medyanın Etkisi | ||
6 | Aile Planlaması Hizmetleri ve Toplumsal Cinsiyet Kavramı | ||
7 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Ekonomi İlişkisi | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Şiddet İlişkisi | ||
10 | “Sanık” Filminin Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi | ||
11 | Grup Tartışmaları | ||
12 | “Halam Geldi” Filminin Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi | ||
13 | Grup Tartışmaları | ||
14 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Farkındalığın Artırılması İçin Yapılanlar ve Yapılması Gerekenler | ||
15 | Dersi Değerlendirme FİNAL SINAVI | ||
16 |
1. Akın, A. (2003). Toplumsal Cinsiyet, Sağlık ve Kadın. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. 2. Dökmen, Z.Y. (2004). Toplumsal Cinsiyet. İstanbul: Sistem Yayıncılık 3. Erdoğan, M. T. (2010). Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasında medya okuryazarlığının rolü. Ankara: T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. 4. Sayer, H. (2011). Toplumsal cinsiyet eşitliğine erkeklerin katılımı. Ankara: T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. 5. T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. (2009). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 2008-2013 (2. bs.). Ankara: Gizben Matbabacılık 6. Üner, S. (2008). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği. Ankara: T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. 7. Yumuş, A. (2011). Kalkınma Planları Çerçevesinde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Anlayışının Ekonomik, Toplumsal ve Siyasal Boyutları. Ankara: T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 0 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 63 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | ||||||||||
[OC] 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | ||||||||
[OC] 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
[OC] 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
[OC] 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
[OC] 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |