Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AİS3012016191 | EPİDEMİYOLOJİ | Ders | 3 | 5 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Epidemiyoloji ve ilgili temel kavramları öğretme, epidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılmasını ve yöntemleri öğretme, epidemiyolojik araştırma planlayabilme, epidemiyolojik araştırma tekniklerinde en yaygın hataları tanıyabilme, sağlık düzeyini gösteren ölçütleri tanıma ve yüzde, hız, oran gibi temel istatistik hesapları yapabilme gibi öğrencinin ihtiyaç duyacağı temel epidemiyolojik bilgileri öğrenciye kazandırmadır.
Öğr.Gör. Aslıhan ÇATIKER, Öğr. Gör. Hacer GÖK UĞUR
1 | Epidemiyoloji hakkında genel bilgi sahibi olma |
2 | Epidemiyoloji ile ilgili temel kavramları bilme |
3 | Epidemiyolojik araştırma sınıflandırmasını bilme |
4 | Epidemiyolojik araştırma tasarımları yapabilme becerisi gösterme |
5 | Sağlık düzeyini gösteren ölçütleri tanıma ve yüzde, hız, oran gibi temel istatistik hesapları yapabilme. |
Yok
Yok
Epidemiyolojiye giriş ve onun tarihsel gelişimi, genel ilkeleri, epidemiyolojik araştırma yöntemleri, veri kaynakları, epidemiyolojik araştırma planlama
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye giriş ve genel kavramlar | ||
2 | Epidemiyolojik araştırma yöntemleri | ||
3 | Gözlemsel araştırmalar Tanımlayıcı araştırmalar | ||
4 | Kesitsel araştırmalar | ||
5 | Vaka raporları/vaka serileri | ||
6 | Vaka kontrol araştırmaları | ||
7 | Ödev tartışması | ||
8 | Vize | ||
9 | Kohort araştırmaları | ||
10 | Deneysel/Müdahale tipi araştırmalar | ||
11 | Metadolojik araştırmalar | ||
12 | Epidemiyolojide neden kavramı | ||
13 | Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi Salgınların epidemiyolojik incelemesi | ||
14 | Epidemiyolojik veri kaynakları Sağlık düzeyini belirleyen epidemiyolojik ölçütler | ||
15 | Epidemiyolojik araştırma planlanması Ödev tartışmaları | ||
16 | Final |
Tezcan S; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi. Hacettepe Sağlık Vakfı Yayın No: 92/1, Ankara, 1992. Bertan M, Enünlü T; Bölge Sağlık Yönetiminde Epidemiyoloji El Kitabı. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı Yayın No: 90/511990, Ankara. Bertan, M. Güler, Ç; Halk sağlığının gelişmesi. Halk sağlığı kitabı. 1995. Ankara. S:1-12. Bonita, R, R Beaglehole R, Kjellström T; WHO-SB, Temel Epidemiyoloji, 2.basım. 2009, ISBN: 978-975-590-284-5, Ankara. DSÖ. Sağlık Raporları. HÜNEE. Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmaları. Hennekens CH, Buring JE; Epidemiology in Medicine, 1987 (Epidemiyoloji) Hitchcock JE, Shubert PE, Thomes SA; Community Health Nursing Caring in Action. Delmar Publishers. 1999. Chapter 11: Epidemiology. S: 225-243. (Epidemiyoloji, Bulaşıcı hastalıklar) SSK; Sağlık İstatistikleri Yıllıkları. Stanhope M, Lancaster J; Community ve Public Health Nursing. Fifth Edition. Mosby Publishers. 2000. Chapter 11: Epidemiologic Application. S:227-252. TC Sağlık Bakanlığı. Sağlık İstatistikleri Yıllıkları. TTB; Türkiye Sağlık İstatistik Yıllığı. Türk Tabipleri Birliği (TTB) Yayın No: 001/2000 Ankara. UNDPA. Human Development Reports. UNFPA. The State of World Population. UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu Raporları. UNICEF. Ulusların Gelişmesi Raporu.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Makale Kritik Etme | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 10 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 103 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |