Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEC2062016191 | MOBBİNG- İŞ YAŞAMINDA PSİKOLOJİK ŞİDDET | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı Bu dersin genel amacı öğrencilere, bir olgu olarak iş yerinde yıldırmanın (mobbing) tanımı, kapsamı, nedenleri, sonuçları, eğitim yönetimindeki önemi, örgütlerde yaşanan stres ve çatışmalarla ilişkisi, diğer örgütsel faktörlerle ilişkisi ve yıldırma ile başa çıkma stratejileri alanlarına ilişkin gerekli yeterlikleri kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Azize Nuran KAHRAMAN
1 | İş yerinde psikolojik şiddeti (mobbing/ yıldırma) ve alt boyutlarını (objektif mobbing- subjektif mobbing) tanımlama |
2 | Mobbingin çalışanlara etkisini bilme |
3 | mobbingin çalışma ortamına etkilerini bilme |
4 | Sağlık bakım kuruluşlarında mobbing uygulamalarını tanıma |
5 | Sağlık bakım kurukuşlarında mobbing uygulamalarını değerlendirme, mobbingin organizasyona etkisini bilme |
6 | Mobbingi engellemeye yönelik çözüm seçeneklerini uygulama,mobbing durumunda ortaya çıkacak hukuksal süreci bilme |
Yok
Yok
1.Yıldırmanın tanımı ve süreci 2. Yıldırmanın özellikleri ve iş yerinde yıldırıcı davranışlar 3. Yıldırmanın nedenleri (örgütsel nedenler, bireysel nedenler) 4. Yıldırmanın bireysel sonuçları ve iş performansına etkileri 5. Yıldırmanın örgütsel sonuçları 6. Yıldırma ile bireysel başa çıkma stratejileri 7. Yıldırma ile örgütsel başa çıkma stratejileri 8. Yıldırmanın çatışma ile ilişkisi 9. Yıldırmanın stres ile ilişkisi 10. Yıldırmanın örgüt kültürü ile ilişkisi 11. Yıldırmanın diğer faktörlerle ilişkisi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | ||
2 | Yıldırmanın tanımı ve süreci | ||
3 | Yıldırmanın özellikleri ve iş yerinde yıldırıcı davranışlar | ||
4 | Yıldırmanın nedenleri ( örgütsel nedenler, bireysel nedenler) | ||
5 | Yıldırmanın bireysel sonuçları ve iş performansına etkileri | ||
6 | Yıldırmanın örgütsel sonuçları | ||
7 | Yıldırma ile bireysel başa çıkma stratejileri, Yıldırma ile örgütsel başa çıkma stratejileri | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Yıldırmanın çatışma ile ilişkisi, Yıldırmanın stres ile ilişkisi | ||
10 | Yıldırmanın örgüt kültürü ile ilişkisi, Yıldırmanın diğer faktörlerle ilişkisi ile ilişkisi | ||
11 | Örnek Vaka incelemesi | ||
12 | Örnek Vaka incelemesi | ||
13 | Örnek Vaka incelemesi | ||
14 | Dersi Değerlendirme MOBBİNG - İş yerinde Psikolojik Şiddet’ e Farkındalığın Artırılması İçin Yapılanlar ve Yapılması Gerekenler | ||
15 | FİNAL SINAVI | ||
16 |
1. Sosyal Güvenlik Kurumu Çalışanlarının İşyerinde Psikolojik Taciz Algıları Çalışma İlişkileri Dergisi / Tınaz, P., Gök, S., Karatuna, I. / 4(1), 39-53, 2013 2. Mobbingin birey ve kurum üzerindeki etkileri - http://www.igiad.com Aralık 2011 3. Mobbing - İşyerinde Psikolojik Taciz, www.biaile.com 15 Aralık 2011 4. “İşyerinde Psikolojik Taciz”, MESS Mercek, ss. 58-65, Temmuz 2011. “İşyerinde Psikolojik Taciz (Mobbing): Kavram, Süreç, Tanı ve Çözüm Önerileri” Ceza Hukuku Dergisi, Sayı: 11, Yıl: 4, Aralık 2009, ss. 11-22 5. “Acımasız ve Sinsi Bir İşyeri Hastalığı” İş ve Güç Dergisi, Yıl:2, Sayı:9, 2006, ss.54-59. 6. Yazılı ve görsel medyada yeralan güncel mobbing eylemlerinin değerlendirilmesi 7. Türkiye Büyük Millet Meclisi Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu. Yayın No: 6 TBMM Basımevi, Ankara, 2010 8. TBMM İşyerinde psikolojik taciz ve çözüm önerileri komisyon raporu - TBMM Basımevi, Ankara, Nisan 2011
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 64 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 6 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |