Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEC2152016191 | SAĞLIĞI GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders sağlığı geliştirme teori ve uygulamalarına girişi sağlar. Ayrıca bu ders birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmek için gerekli bilgi ve becerileri uygulamayı sağlayacaktır.
Aslıhan ÇATIKER Hacer GÖK UĞUR
1 | Sağlığı geliştirme modellerini bilir. |
2 | Beslenme, hijyen, stres yönetimi ve egzersiz programları gibi sağlığı geliştirme konularda uygun bilgi ve kaynakları araştırabilir. |
3 | Sağlığı geliştirme ile ilişkili konularda program planlayabilir. |
4 | Sağlığı geliştirme programlarının sonuçlarını değerlendirebilir. |
5 |
Yok
Yok
Bu ders birey, aile ve toplumunun sağlığını geliştirmeye yönelik gerekli olan bilgi ve becerileri içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sağlıkla ilgili kavramlar ve sağlığı etkileyen risk faktörleri | ||
2 | Sağlığı geliştirmede bireysel modeller ve toplumsal modeller | ||
3 | Sağlığı geliştirmeyi planlama ve önleme programı geliştirme ve örnekler | ||
4 | İşyerinde sağlığı geliştirme | ||
5 | Okulda sağlığı geliştirme | ||
6 | Sağlığı geliştirme girişimleri | ||
7 | Vize | ||
8 | Sağlıklı ve güvenli çevre ve kişisel hijyenin geliştirilmesi | ||
9 | Beslenme ve sağlığı geliştirme | ||
10 | Egzersiz ve sağlığı geliştirme | ||
11 | Ruh sağlığının geliştirilmesi, Stres ve stres yönetimi | ||
12 | Sigara, alkol ve madde bağımlılığı ve sağlığı geliştirme | ||
13 | İlaç kullanımı, suistimali ve kaza ve şiddetin önlenmesi | ||
14 | Cinsel sağlık ve sağlığının geliştirilmesi | ||
15 | Hastalıkları önleme | ||
16 | Sağlığı geliştirme girişimlerinin değerlendirilmesi |
Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006. Gorin SS, Arnold J: Health Promotion in Practice, Jossey-Bass, 2002. Özvarış, ŞB. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 5 |