GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEC2012016191 GÜNCEL FARKINDALIK Seçmeli Ders Grubu 2 3 2.00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerde yerel, ulusal ve evrensel gündemle ilgili farkındalık oluşturmak. Öğrencilerin eleştirel düşünmesini sağlamak ve sosyal yönünü geliştirmektir.


Öğr Gör. Azize Nuran KAHRAMAN


1 Gündemi takip etmenin önemini bilirler.
2 Farkındalığın objektif değerlendirmeye etkisini bilirler.
3 Farklı bakış açıları geliştirirler.
4 Eleştirel düşünce sistemini/bilimselproblemçözme sürecinde içselleştirirler.
5 Evrensel ve bilimsel değerlere saygılı,hoşgörülü bakış açısı kazanırlar.


Yok


Yok


Gündem oluşturan sanatsal, kültürel, sportif,turistik,ekonomik vb olayların izlenmesi.Öğrenci grupları tarafından, gündeme gelen olayların sunumu.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı, amacı, içeriği, derslerin işleniş yöntemi, öğrenci gruplarının belirlenmesi Fonetik olarak okuyun
2 Yakın çevremizde sanatsal, kültürel, sportif, etkinliklere katılabilecekleri yerlerin tanıtımı
3 Günübirlik turistik gezi yapılabilecek yerler; alışveriş mekanları, doğa yürüyüşleri, gastronomi
4 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 1. Grup tarafından sunumu.
5 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 2. Grup tarafından sunumu.
6 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu.
7 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu.
8 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu.
9 Ara sınav
10 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu.
11 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu.
12 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu.
13 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu.
14 Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu.
15 Dersin hayatımıza katkılarının değerlendirilmesi
16 Dönem sonu sınavı

Yerel, ulusal ve uluslararası medya yayınları, Yazılı ve görsel basın verileri Dergiler, Gazeteler, İnternet, Kitaplar, Filmler, Görsel medya vs



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 67

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18
[OC] 1 2 1 2 3 5 5 2 2 4 4 3
[OC] 2 2 1 2 3 5 5 2 2 4 4 3
[OC] 3 2 1 2 3 5 5 2 2 4 4 3
[OC] 4 2 1 2 3 5 5 2 2 4 4 3
[OC] 5 2 1 2 3 5 5 2 2 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek