GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEC1152016191 STRESLE BAŞETME Seçmeli Ders Grubu 1 1 2.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı stres ve yönetimi hakkında "zihin-beden ikiliği" çerçevesinden bilgiler vermektir. Stresin çok yönlü doğası, yani, düşünsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal boyutu dersin ana kapsamını oluşturmaktadır.



1 1. Stres kavramını, nedenlerini, strese verilen tepkileri, stresin bilişsel yönünü, baş etme kavramını ve stratejilerini tanımlar
2 2. Stres-psikolojik sağlamlık-kriz ilişkisini açıklar
3 . Kendisinin ve çevresindeki insanların stres tepkilerini ve baş etme davranışlarını tanımlar
4 4. Kendisinin ve çevresindeki insanların baş etme davranışlarının etkinliğini değerlendirir


Yok


Yok


Tanışma ve Giriş Stress, stresör kavramları, Stresin fizyolojisi, İnsan ruhu Strese vücudun tepkisi Streste duygu, düşünce ve inançlar Davranış kalıpları İnsanların beklentileri ve talepleri Ara sınav Stres ve insan -çevre ilişkisi İnsan ilişkilerinde stres durumları Etkili baş etme becerileri öğretimi (Etkili iletişim becerileri Etkili baş etme becerileri öğretimi(Gevşeme teknikleri) Etkili baş etme becerileri öğretimi(Zamanı etkili kullanma) Stresten uzak durma yöntemleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma ve Giriş
2 Stress, stresör kavramları,
3 Stresin fizyolojisi,
4 İnsan ruhu
5 Strese vücudun tepkisi
6 Streste duygu, düşünce ve inançlar
7 Davranış kalıpları
8 Ara Sınav Haftası
9 İnsanların beklentileri ve talepleri
10 Stres ve insan -çevre ilişkisi
11 İnsan ilişkilerinde stres durumları
12 Etkili baş etme becerileri öğretimi (Etkili iletişim becerileri)
13 Etkili baş etme becerileri öğretimi(Gevşeme teknikleri)
14 Etkili baş etme becerileri öğretimi(Zamanı etkili kullanma)
15 Stresten uzak durma yöntemleri
16 Final sınavı

1 Çağatay GÜLER; Tıbbi Terminoloji, Somgür Yayıncılık, 2001. 2-Şahin NH, (1998) Stresle Başa Çıkma Olumlu Bir Yaklaşım, Türk Psikologları Derneği Yayınları, 3. Basım, Ankara,Türk Psikologlar Derneği Yayınevi. 2-Atkinson R, Atkinson R, (2010) ?Stres Sağlık ve Başa Çıkma? (487-521) ? Psikolojiye Giriş 6. Baskı Ankara. 3-Smith E,E, Hoeksema S,N ve ark (2012) çeviri Öznur Öncül- Deniz Ferhatoğlu ?Stres Sağlık ve Stresle Başa Çıkma? (492-525) ?Atkinson ve Hılgard Psikolojiye Giriş? 14. Baskı, Ankara, Arkadaş Yayınevi.




Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Örnek Vaka İncelemesi 2 2 4
Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 62

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18
[OC] 1 4 5 5 5 5 4 4 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek