GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEC1052016191 HEYKEL Seçmeli Ders Grubu 1 1 2.00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin; Kil kullanarak 3 boyutlu formlar yaratmaları, özgün tasarımlar yapmaları ve farklı kil şekillendirme tekniklerini kullanarak bu tasarımları hayata geçirmeleri, kil pişirim ve sırlama teknikleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olmaları.


Doç. Dr. Funda Altın


1 Farklı kil türlerini tanır
2 Heykel yapım teknikleri konusunda başlangıç düzeyinde bilgi sahibidir
3 Seramik heykel pişirim teknikleri konusunda asgari düzeyde bilgi sahibidir
4 3 boyutlu bir seramik nesne yaratma becerisine sahiptir
5 Seramik heykel pişirim konusunda bilgi sahibidir


Yok


Yok


Öğrenciler, farklı kil türleri, şekillendirme ve pişirim teknikleri konusunda verilen bir seminerin ardından, atölyede çalışma tarzını ve kullanılacak aletleri tanırlar. Pişmiş seramik heykellerin tanıtımı yapıldıktan sonra kil ile çalışmaya başlarlar. Malzemenin uygulama zorlukları ve sınırları konusunda deneyim kazanırlar. İlk tecrübelerin ardından her bir öğrenci basit düzeyde farklı tasarımlar yaparak bunları kil kullanarak şekillendirir. Basit figür tasarımlarının biraz daha karmaşık formlar üzerinde çalışmaya başlarlar ve başarı ile tamamlanan projeler sırlanarak eğitim sona erdirilir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, ön bilgilendirme Teorik
2 Farklı kil türleri üzerinde basit şekillendirme denemeleri Uygulama
3 Herhangi bir teknik uygulamadan, elde basit şekillendirme alıştırmaları Uygulama
4 3 boyutlu form analizi Teorik
5 3 boyutlu basit tasarımların kil kullanarak uygulanması Uygulama
6 3 boyutlu basit tasarımların kil kullanarak uygulanması Uygulama
7 Basit hayvan formlarının etüt edilmesi Teorik
8 Vize Sınavı (Ara Sınav) Uygulama
9 Basit hayvan formu tasarımları üzerinde tartışma Teorik
10 Basit hayvan formlarının kil kullanarak şekillendirilmesi Uygulama
11 Basit hayvan formlarının kil kullanarak şekillendirilmesi Uygulama
12 Şekillendirilen formlara pişirim öncesi rötuş yapılması Uygulama
13 Şekillendirilen formlara pişirim öncesi rötuş yapılması Uygulama
14 Final Sınavı Uygulama

Leach, B. 1988. A Potter's Book. Faber & Faber Publisihing: Londra Illian, C. 2003. A Potter's Workbook. University of Iowa Press: Iowa Huntürk, Ö. 2016. Heykel ve Sanat Kuramları. Hayalperest Yayınevi: İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 1 14
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 66

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18
[OC] 1 4 5 1 4 5 3
[OC] 2 4 5 2 5 5 3
[OC] 3 5 5 5 3 5 3
[OC] 4 5 5 2 3 5
[OC] 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek