Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ1262015234 | DRAMA II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
• Eğitimde yaratıcı yaklaşımları, özellikle de tiyatronun işlevini aktarmak, • Dramanın tarihsel gelişimini ve aşamalarını anlatmak, • Dramada kullanılabilecek teknikleri uygulamalı olarak göstermek, • Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanma becerisi kazandırmak, • Araç olarak drama yaklaşımını aktarmak, • Amaç olarak drama yaklaşımını aktarmak,
1 | Eğitimde drama bilgi ve becerisine sahip olmak, |
2 | Drama teknikleri konusunda etkili deneyim sahibi olmak, |
3 | Eğitimde drama bilgi ve becerisini aktarabilmek, |
4 | Drama tekniklerini kullanarak eğitmek, |
5 | Bir drama grubunda bir birey ve bir takım üyesi gibi sorumluluk alabilmek, |
Yok
Yok
• Anlatma • Tartışma • Doğaçlama • Rol oynama • Yaratıcılık
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Eğitimde drama ve hedefleri | ||
2 | Drama ve grup: hem birey hem de bir grup üyesi olarak drama çalışmasında yer alma | ||
3 | Çocuk-oyun-öğrenme ilişkisi | ||
4 | Grup dinamiği oluşturma-tanışma,güven çalışmaları | ||
5 | Drama ve oyun | ||
6 | Çeşitli oyunlarla dikkat, gözlem, konsantrasyon,yaratıcılık,rol alma,beden dilini kullanma çalışmaları | ||
7 | Drama ve dramatik oyun | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Çeşitli oyunlarla dramatik çatışma, gerilim, odak, zaman, mekan çalışmaları | ||
10 | Karakter ve dramatik anlam yaratma çalışmaları | ||
11 | Doğaçlama: çeşitli doğaçlama teknikleri | ||
12 | Doğaçlama: çeşitli doğaçlama teknikleri | ||
13 | Doğaçlamadan öğretmeye: Bir araç olarak drama | ||
14 | Doğaçlamadan öğretmeye: Bir araç olarak drama | ||
15 | Final Sınavları | ||
16 | Final Sınavları |
- Sağlam, Tülin. Eğitimde Drama ve Türk Çocuklarının Ritüel Nitelikli Oyunlarının Eğitimde Dramada Kullanumı. Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997 (Yayımlanmamış Doktora Tezi) - Adıgüzel, Ömer (Editör). Yaratıcı Drama (1985-1995 Yazılar) Ankara: Naturel, 2002. - Aslan, Naci. (Editör). Dramaya Çok Yönlü Bakış (Türkiye 3. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2001) - Aslan, Naci (Editör). Okul Öncesinde Drama ve Tiyatro(Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2003) - Bolton, Gavin. Selected Writings. New York: Longman, 1986. - Slade, Peter. Child Play. London: Jessica Kingsley Publishers,1995. - McCaslin, Nelie. Creative Drama in the Classroom. N.Y: Longman,1990.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 28 | 2 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 |