Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ1202013234 | TİYATROYA GİRİŞ-II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Tiyatronun kaynağı ayrıntılı olarak anlatıldıktan sonra, kaynağa ilişkin kuramlar değerlendirilmekte ve Dionisos şenlikleri ayrıntılı olarak işlenmektedir. Sonra Antik Yunan, Roma ve Orta Çağdaki tiyatro eylemleri, siyasal-toplumsal ortam göz önünde bulundurularak, oyun yazarlığı, oyunculuk, sahne tasarımı, tiyatro yapıları bağlamında anlatılmakta ve bu dönemdeki kuram ve kuramcılar anlatılmaktadır.
Yrd. Doç. Dr. V. Yasin AKYÜZ
1 | Tiyatronun kaynağı ayrıntılı olarak anlatılır. |
2 | Kaynağa ilişkin kuramlar değerlendirilmekte ve Dionisos şenlikleri ayrıntılı olarak öğretilir. |
3 | Antik Yunan'da tiyatro eylemleri, siyasal-toplumsal ortam gözönünde bulundurularak, oyun yazarlığı, oyunculuk, sahne tasarımı, tiyatro yapıları bağlamında anlatılır ve öğretilir |
4 | Roma'da tiyatro eylemleri, siyasal-toplumsal ortam gözönünde bulundurularak, oyun yazarlığı, oyunculuk, sahne tasarımı, tiyatro yapıları bağlamında anlatılır ve öğretilir |
5 | Ortaçağdaki tiyatro eylemleri, siyasal-toplumsal ortam gözönünde bulundurularak, oyun yazarlığı, oyunculuk, sahne tasarımı, tiyatro yapıları bağlamında anlatılır ve öğretilir |
Yok
Yok
1- Roma dönemi siyasal, toplumsal. 2- Roma Ortamı, Şenlikler. 3- Roma dönemi Oyun yazarlığı. 4- Roma Dönemi Oyuncu ve Oyunculuk sanatı. 5- Roma dönemi sahne tekniği, sahne etmenleri. 6- Roma dönemi sahne tekniği, sahne etmenleri, tiyatronun çöküşü. 7- Ortaçağ kültürü, düşünce yapısı ve tiyatrosuna giriş. 8- Ortaçağ’da din-dışı oyunlar, Mimus ve Pantomimus. 9- Kilise Tiyatrosunun başlangıcı ve gelişimi. 10- Miracle ve Morality Oyunları. 11- Ortaçağ’da oyunculuk ve oyun düzenleri. 12- Ortaçağ’da sahne tekniği. 13- Ortaçağ’da sahne tekniği. 14- Ortaçağ’da sahne tekniği. 15- Final 16- Final
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Roma dönemi siyasal, toplumsal. | ||
2 | Roma Ortamı, Şenlikler. | ||
3 | Roma dönemi Oyun yazarlığı. | ||
4 | Roma Dönemi Oyuncu ve Oyunculuk sanatı. | ||
5 | Roma dönemi sahne tekniği, sahne etmenleri. | ||
6 | Roma dönemi sahne tekniği, sahne etmenleri, tiyatronun çöküşü. | ||
7 | Ortaçağ kültürü, düşünce yapısı ve tiyatrosuna giriş. | ||
8 | Ortaçağ’da din-dışı oyunlar, Mimus ve Pantomimus. | ||
9 | Kilise Tiyatrosunun başlangıcı ve gelişimi. | ||
10 | Miracle ve Morality Oyunları. | ||
11 | Ortaçağ’da oyunculuk ve oyun düzenleri. | ||
12 | Ortaçağ’da sahne tekniği. | ||
13 | Ortaçağ’da sahne tekniği. | ||
14 | Ortaçağ’da sahne tekniği. | ||
15 | Final | ||
16 | Final |
Nutku, Özdemir, Dünya Tiyatrosu Tarihi I, Mitos Boyut, İstanbul, 2000. Nutku, Özdemir, Dünya Tiyatrosu Tarihi II, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993 And, Metin, Tiyatro Kılavuzu, Milliyet Yayınları, İstanbul, 1973. And, Metin, Türk Tiyatrosunun evreleri, Ankara, Turhan Kitapevi, 1983. Aristoteles; Poetika, Çev. Samih Fırat, K Kitaplığı, İstanbul 2003 Çalışlar, Aziz; Tiyatronun Abcsi, Simavi Yayınları, İstanbul, 1993 Nutku, Özdemir; Dram Sanatı, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1997 Şener, Sevda; Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2001 Tuncay, Murat; Dramatik Olan, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, İzmir Çalışlar, Aziz; Tiyatro Kavramları Sözlüğü, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 1993
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |