Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ40320132319 | MESLEK ÇALGISI/SES EĞİTİMİ-V (KANUN) | Ders | 4 | 7 | 8.00 |
Lisans
Türkçe
• Çalgı öğretmek • Öğrenciyi çalgı çalma bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin çalgı çalma becerilerini geliştirmek • Öğrencilere çalgıyı tanıma olanağı vermek • Öğrencilerin çalgı tekniklerini geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin parmak tekniklerinde yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere makam taksimi konusunda temel bilgileri vermek • Basit şed ve birleşik makamlar hakkında temel bilgi kazandırmak • Öğrencilere makam icrasını ve eserleri tanıtmak
Yrd. Doç. Deniz AYDAR
1 | Çalgı çalma beceri ve bilgisine sahip olmak |
2 | çalış tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilmek |
3 | Makamları açıklayabilmek |
4 | Taksim yapma becerisini gösterebilmek |
5 | Mandal kavramı hakkında bilgi ve bilince sahip olmak |
6 | Bir birey ve takım üyesi olarak çalgı çalabilme sorumlulukları alabilmek |
Yok
Yok
• Parmak • Tutuş • Mızrap • Etüt • Makam • Eser
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve uygulanış biçimi | ||
2 | Şehnaz makamında longayı çalmaya yönelik alıştırmalar. | ||
3 | Hüseyni makamı, uşşak makamı, Tahir, beyati gibi aynı diziyi oluşturan makamların tanıtımı ve arasında seyir farkları. | ||
4 | Öğrenilen makamlarda yakın ve uzak geçki çalışmaları | ||
5 | Hüzzam makamı ve teknik analizi. | ||
6 | Hüzzam makamında seyir ve taksim çalışmaları. | ||
7 | Hüzzam- segah makamlarında taksim çalışmaları | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Şederaban makamı, taksim ve seyir çalışmaları. | ||
10 | Arpej, akor ve çift seste sol ve sağ el ile mızrapsız egzersizler | ||
11 | Hicazkar makamının tanıtılması. | ||
12 | Hicazkar seyir ve taksim. | ||
13 | Saba makamı, seyir ve taksim, bu makamda mandal glissando çalışmaları. | ||
14 | Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar | ||
15 | Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar | ||
16 | Final sınavı |
AYDOĞDU, Gültekin-Tahir; Kanun metodu, Ankara, 2004 HAFIZOĞLU, Özdemir; Kanun egzersizleri ve eğitimi, Trabzon, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 10 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 10 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 250 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |