GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ40320132319 MESLEK ÇALGISI/SES EĞİTİMİ-V (KANUN) Ders 4 7 8.00

Lisans


Türkçe


• Çalgı öğretmek • Öğrenciyi çalgı çalma bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin çalgı çalma becerilerini geliştirmek • Öğrencilere çalgıyı tanıma olanağı vermek • Öğrencilerin çalgı tekniklerini geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin parmak tekniklerinde yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere makam taksimi konusunda temel bilgileri vermek • Basit şed ve birleşik makamlar hakkında temel bilgi kazandırmak • Öğrencilere makam icrasını ve eserleri tanıtmak


Yrd. Doç. Deniz AYDAR


1 Çalgı çalma beceri ve bilgisine sahip olmak
2 çalış tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilmek
3 Makamları açıklayabilmek
4 Taksim yapma becerisini gösterebilmek
5 Mandal kavramı hakkında bilgi ve bilince sahip olmak
6 Bir birey ve takım üyesi olarak çalgı çalabilme sorumlulukları alabilmek


Yok


Yok


• Parmak • Tutuş • Mızrap • Etüt • Makam • Eser


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı ve uygulanış biçimi
2 Şehnaz makamında longayı çalmaya yönelik alıştırmalar.
3 Hüseyni makamı, uşşak makamı, Tahir, beyati gibi aynı diziyi oluşturan makamların tanıtımı ve arasında seyir farkları.
4 Öğrenilen makamlarda yakın ve uzak geçki çalışmaları
5 Hüzzam makamı ve teknik analizi.
6 Hüzzam makamında seyir ve taksim çalışmaları.
7 Hüzzam- segah makamlarında taksim çalışmaları
8 Vize sınavı
9 Şederaban makamı, taksim ve seyir çalışmaları.
10 Arpej, akor ve çift seste sol ve sağ el ile mızrapsız egzersizler
11 Hicazkar makamının tanıtılması.
12 Hicazkar seyir ve taksim.
13 Saba makamı, seyir ve taksim, bu makamda mandal glissando çalışmaları.
14 Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar
15 Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar
16 Final sınavı

AYDOĞDU, Gültekin-Tahir; Kanun metodu, Ankara, 2004 HAFIZOĞLU, Özdemir; Kanun egzersizleri ve eğitimi, Trabzon, 2009.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 7 98
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 10 60
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 10 60
Toplam İş Yükü (saat) 250

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek