Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HYD1002022252 | TEMEL İNGİLİZCE | Ders | 0 | 0 | 0.00 |
Lisans
Dersin amacı, üniversitemiz öğrencilerinin bölümlerinde çeşitli yabancı kaynaklara ulaşıp, bunları verimli bir biçimde kullanabilmelerini, bilgi alış verişi yapabilmelerini ve İngilizce’yi gelecekteki iş yaşamlarında etkin bir biçimde kullanabilmeleri için gerekli olan sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazandırıp öğrencilerin akademik gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Temel İngilizce dersleri öğrencilerin hedef dildeki yapısal ve sözcüksel bilgilerini geliştirmeyi amaçlar. Temel İngilizce dersleri, dinleme, konuşma, okuma ve yazma aktiviteleri ile desteklenmiş ve tüm dil becerileri ile bütünleşmiştir.
1 | Bu ders sonunda öğrenciler; Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurar. |
2 | Başarılı, bağımsız ve hızlı bir okuyucu olmak için çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanır. |
3 | Günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanır. |
4 | Yazılı iletişimde temel dil bilgisi yapılarını kullanır. |
5 | Yazdıkları metinlerde ilintili bilgiyi seçerek uygun ve doğru dil bilgisi yapılarını gerek üslup gerekse toplumsal söylem biçimlerine uygun olarak kullanır. |
6 | Konuşmalarda geçen ana fikirleri ve ayrıntıları belirler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hazırlık birimindeki öğrenciler birinci dönem haftada 16 saat, ikinci dönem de haftada 8 saat "Main Course" dersi görürler. "Main Course" dersleri bütün becerileri geliştiren nitelikte bir ders kitabı olan New Headway serisi eşliğinde yürütülür. Serinin Beginner, Elementary, Pre-intermediate ve Intermediate kitapları kullanılmaktadır. Kitap serisinde özellikle dinleme, okuma, konuşma, dilbilgisi ve kelime bölümlerine ağırlık verilmektedir. Reading & Writing (Okuma ve Yazma) : Hazırlık biriminde okuyan bütün öğrenciler birinci yarıyılda 4 saat, ikinci yarıyılda haftada 8 saat olmak üzere “Reading & Writing” dersi almaktadırlar. Ders kitabı olarak Reading & Writing Targets 1, 2 ve 3 serisinin kullanıldığı bu derste öğrencilerin lisans dönemi boyunca ihtiyaç duyabilecekleri okuma tekniklerinin yanında geniş bir yelpazede sunulan okuma parçaları ve farklı türdeki metinler yoluyla öğrencilerin İngilizce okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi ve sözcük dağarcıklarının genişletilmesi amaçlanmaktadır. Yine bu derste okunan metin türleri ve konular temel alınarak öğrencilere bunlarla ilgili yazma ödevleri verilir. Bu dersin izlencesi Avrupa Dil Portfolyosundaki hedefler doğrultusunda hazırlanmıştır. Hazırlık biriminde okuyan bütün öğrenciler ikinci yarıyılda haftada 8 saat olmak üzere “ Reading&Writing” dersi almaktadırlar. Güz döneminde Reading&Writing I, bahar döneminde Reading&Writing II ve III kitapları kullanılacaktır. Listening & Speaking (Dinleme ve Konuşma): Hazırlık biriminde öğrenim gören bütün öğrencilere dinleme ve konuşma becerileri birinci yarıyılda Main Course kapsamındaki aktiviteler aracılığıyla; ikinci yarıyılda ise haftada 8 saat olmak üzere ayrı bir ders olarak “Listening & Speaking” verilmektedir. Q-Skills for Success Listening and Speaking kitabı eşliğinde yürütülen derslerdeki temel amaç öğrencilerin iletişimsel dil becerilerinin geliştirilmesidir. Bu hedef doğrultusunda ve Avrupa Dil Portfolyosundaki ölçütler göz önünde bulundurularak hazırlanan izlencedeki konular çeşitlendirilmektedir. Kullanılan ekstra işitsel ve görsel materyallerle dersin içeriği zenginleştirilmekte ve öğrencilerin pratik yapmaları sağlanmaktadır. Hazırlık biriminde okuyan bütün öğrenciler ikinci yarıyılda haftada 8 saat olmak üzere “Listening & Speaking” dersi almaktadırlar. Bahar döneminde Listening & Speaking I kitabı kullanılacaktır. Grammar (Dilbilgisi): Güz döneminde haftada 6 saat, bahar döneminde de haftada 2 saat olmak üzere dilbilgisi dersi verilmektedir. Bu derste Oxford Practice Grammar-Basic kitabındaki konular işlenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Verb to be; Possessive adjectives; The family; Personal information | ||
2 | 2. Present simple; verbs, jobs; expressing the time | ||
3 | 3. Adverbs of frequency; Social expressions; Free-time activities | ||
4 | 4. There is/are; some/any/ a lot of; this/that/these/those; Things in the house; derscribing a house | ||
5 | 5. Can/can’t; adverbs; was/were; could; was born; polite requests | ||
6 | 6. Past simple; Time expressions; decribing feelings and things; writing a biography | ||
7 | 7. Telling a story; talking about my life; time expressions | ||
8 | 8. Count/uncount nouns; some/any; How much/how many; Daily needs; food and drink | ||
9 | 9. Comparative adjectives; superlative adjectives; directions; describing a place | ||
10 | 10. Present continuous; something/anything/everything..; describing people; clothes | ||
11 | 11. Going to future; infinitive of purpose; describing a holiday | ||
12 | 12. Presnt perfect; tense revision; transport and travel; talking about you | ||
13 | 13. Prespositions; decribing friends; question words | ||
14 | 14. Things I like doing; writing a postcard | ||
15 | 15. Past continuous; narrative writing; irregular verbs | ||
16 | 16. Quantity; articles; linking words; requests | ||
17 | 17. Verb patterns; future forms; phrasal verbs | ||
18 | 18. As…as; synonyms; antonyms; describing hometown | ||
19 | 19. Ever never; Word stress; question tags; Word endings | ||
20 | 20. Have to; should; must; letters and emails | ||
21 | 21. Past perfect; conjunctions; feelings; so/such | ||
22 | 22. Passives; on the phone;discussing pros and cons | ||
23 | 23. Present perfect continuous; marriage/birth/death; filling in forms | ||
24 | 24. First conditional; might; second conditional; listening and note-taking | ||
25 | 25. Word formation; everyday situations; an informal letter | ||
26 | 26. Positive and negative adjectives; making small talk | ||
27 | 27. Used to; spelling and pronunciation; giving opinions; linking ideas | ||
28 | 28. Advice, obligation and permission model verbs; rules for life | ||
29 | 29. Future possibilities; suffixes and prefixes; arranging to meet | ||
30 | 30. Relative pronouns; participles; information questions | ||
31 | 31. Making the right noises; likes and dislikes; gerund and infinitive | ||
32 | 32. Third conditionals; noun phrases; reported speech; expressing attitude |
"Main Course'': New Headway Beginner, Elementary, Pre-intermediate ve Intermediate. Oxford University Press. “Reading&Writing”: Reading & Writing Targets 1, 2 ve 3. Express Publishing. “Listening & Speaking”: Q-Skills for Success Listening and Speaking I. Oxford University Press. ''Grammar'': Oxford Practice Grammar-Basic. Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Quiz | 2 | 8 | 16 |
Derse Katılım | 28 | 26 | 728 |
Tartışma | 12 | 4 | 48 |
Soru-Yanıt | 12 | 6 | 72 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Beyin Fırtınası | 28 | 2 | 56 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 28 | 6 | 168 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 28 | 6 | 168 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 25 | 8 | 200 |
Okuma | 28 | 4 | 112 |
Toplam İş Yükü (saat) | 1808 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 |
[OC] 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |