Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YDİ1022016252 | İNGİLİZCE II | Ders | 1 | 2 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin bölüm ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlamak ve öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, öğrendikleri kavramlarla ilgili yazılmış kaynakları okuyarak edindikleri bilgiyi sınıf ortamında ifade ettirmektir.
1 | alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabilir. |
2 | bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebilir. |
3 | bu alanda uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çeşitli makaleler yazabilir. |
4 | başarılı çalışan olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum şeklinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabilir. |
Yok
Yok
Bölümle ilgili okuma parçaları ve dil bilgisi çalışmaları; kelime ve iki dil arasında çeviri aktiviteleri; dinleme etkinlikleri; bölümle ilgili güncel konular ile yapılan münazaralar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve Hayat; Tanımlama, bağlam ipuçlarını kullanma, son ek -wide | ||
2 | Şehir Hayatı; Keşif, bağlam ipuçlarını kullanma, ana fikir tespit etme | ||
3 | İş ve finans; eş anlamlı kelime ve kelime öbekleri, zıt anlamlılar | ||
4 | İş ve meslekler; sıfat ve isim ifadeleri; sıfat görevinde kullanılan fiilimsiler | ||
5 | Dünya üzerindeki hayat tarzları; sözlük çalışması, deyimsel ifadeleri anlama | ||
6 | Küresel Bağlantılar; kompozisyon planı çıkarma, şahsi fikirlerle yorum yapma | ||
7 | Dil ve İletişim; teorileri gerçeklerden ayırma, kelime türü sınıflandırması | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Tatlar ve tercihler; okuma hızını arttırma, okuma içeriğini tahmin etme | ||
10 | Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme | ||
11 | İlaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taraması yapma, bağlamdan anlam çıkarma | ||
12 | Medya; bağlam ipuçlarını kullanma, ana fikir cümlesi yazma | ||
13 | Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detayları bulma | ||
14 | Dil ve öğrenme; yazı analizi, fiilleri bulma | ||
15 | Cinsiyet; bağlam ve yapısal ipuçlarını kullanma, ana fikri kendi cümleleri ile yorumlama | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Velioğlu, A., Kandiller, B. 1996; Reader at work12, METU, Ankara Malarcher C., Janzen A. 2004; Reading for the Real World 12, Great Britain
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
[OC] 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 |
[OC] 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
[OC] 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |