GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YDİ1022016252 İNGİLİZCE II Ders 1 2 3.00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin bölüm ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlamak ve öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, öğrendikleri kavramlarla ilgili yazılmış kaynakları okuyarak edindikleri bilgiyi sınıf ortamında ifade ettirmektir.



1 alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabilir.
2 bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebilir.
3 bu alanda uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çeşitli makaleler yazabilir.
4 başarılı çalışan olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum şeklinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabilir.


Yok


Yok


Bölümle ilgili okuma parçaları ve dil bilgisi çalışmaları; kelime ve iki dil arasında çeviri aktiviteleri; dinleme etkinlikleri; bölümle ilgili güncel konular ile yapılan münazaralar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim ve Hayat; Tanımlama, bağlam ipuçlarını kullanma, son ek -wide
2 Şehir Hayatı; Keşif, bağlam ipuçlarını kullanma, ana fikir tespit etme
3 İş ve finans; eş anlamlı kelime ve kelime öbekleri, zıt anlamlılar
4 İş ve meslekler; sıfat ve isim ifadeleri; sıfat görevinde kullanılan fiilimsiler
5 Dünya üzerindeki hayat tarzları; sözlük çalışması, deyimsel ifadeleri anlama
6 Küresel Bağlantılar; kompozisyon planı çıkarma, şahsi fikirlerle yorum yapma
7 Dil ve İletişim; teorileri gerçeklerden ayırma, kelime türü sınıflandırması
8 Arasınav
9 Tatlar ve tercihler; okuma hızını arttırma, okuma içeriğini tahmin etme
10 Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme
11 İlaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taraması yapma, bağlamdan anlam çıkarma
12 Medya; bağlam ipuçlarını kullanma, ana fikir cümlesi yazma
13 Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detayları bulma
14 Dil ve öğrenme; yazı analizi, fiilleri bulma
15 Cinsiyet; bağlam ve yapısal ipuçlarını kullanma, ana fikri kendi cümleleri ile yorumlama
16 Dönem sonu sınavı

Velioğlu, A., Kandiller, B. 1996; Reader at work12, METU, Ankara Malarcher C., Janzen A. 2004; Reading for the Real World 12, Great Britain



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 86

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 1 5 2 5 1 2 2 2 1 1 2 1
[OC] 2 2 5 1 5 2 1 2 1 2 2 1 2
[OC] 3 2 5 2 5 2 1 2 1 2 1 2 1
[OC] 4 1 5 1 5 1 2 1 1 1 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek