Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇM2102016252 | DENİZCİLİK TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Çalışmanın amacı geleceğin denizcilerine, gemi, denizciler, liman ve teknolojik gelişmeler ve deniz taşımacılığının tarihi üzerine genel bir anlayış vermektir. Denizcilik tarihine genel bir bakış sunmak için tunç devrinden başlanacaktır.
1 | Deniz tarihi hakkında genel bilgiye sahip olmak |
2 | Tekne tipleri ve tahrik güçleri hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | Kaptanlar, tacirler, limanlar hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | Deniz ticaret tarihi rotalarını anlamak |
5 | Teknolojik gelişimi anlamak |
Yok
Yok
Klasik dönemde Türk Denizciliğinin gelişme safhaları. Uluslararası rekabette Türk denizciliği. 19. yüzyıl sonrası Türk denizciliğinde reformlar ve sistemin işleyişi. Önemli Türk denizcileri ve deniz tarihçilerinin öğrenilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İhtiyaçlar: insanoğlunu neler harekete geçirir | ||
2 | Taşımacılık: Başlangıç 1 | ||
3 | Taşımacılık: Başlangıç 2 | ||
4 | ilk deniz taşıtları | ||
5 | imal teknikleri | ||
6 | Yelken | ||
7 | Antik çağda manevra, demirleme ve seyir | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Clipper çağı | ||
10 | Buhar makinelerinin gelişimi | ||
11 | Buhar makinelerinin gelişimi | ||
12 | Kaptanlar, tacirler, navlun | ||
13 | Kaptanlar, tacirler, navlun | ||
14 | Limanlar, yük işlemleri ve taşınan yükler | ||
15 | Modern çağ | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Ali İhsan Gencer, Bahriye'de Yapılan Islahat Hareketleri ve Bahriye Nezareti'nin Kuruluşu (1789 -1867), Ankara 2001. İdris Bostan, Beylikten İmparatorluğa Osmanlı Denizciliği, İstanbul 2005. Ali Fuat Örenç, Yakındönem Tarihimizde Rodos ve Oniki Ada, İstanbul 2006
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
[OC] 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 |
[OC] 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 |
[OC] 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 |
[OC] 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 |