Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇM2082016252 | YENİLİK YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Stratejik yönetimle ilgili kuramsal ve pratik bilgiyi öğrenciye kazandırmak.
1 | Deniz ulaştırmasında yeni bilgileri ve yenilikleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilmek. |
2 | İnovasyon süreçlerini yorumlamak ve değerlendirebilmek. |
3 | İnovasyon performans sürecinde yönetsel stratejiler geliştirebilmek ve formüle edebilmek. |
4 | İnovasyon sürecinde inovasyon yönetim araçlarını kullanabilme. |
5 | İnovasyon sürecindeki farklı sorunları teşhis edebilmek ve çözüm üretebilmek. |
Yok
Yok
İnovasyon yönetimi ile ilgili temel kavramları, teorileri ve is dünyasındaki uygulamalarını anlamak. Bu ders teori ve pratiği birleştirerek öğrencilerin inovasyon teori ve modellerini tartışmalarına ve uygulamalarına olanak sağlamayı hedefler. Ders; iş modeli inovasyonu, tasarım odaklı inovasyon, liderlik, strateji, bilgi teknolojileri, bilgi yönetimi, süreç iyileştirme, performans ölçümü ve değişim yönetimini içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yenilik yönetimi nedir | ||
2 | Yenilikçi yönetim organizasyonu | ||
3 | Teknolojik yenilik | ||
4 | Yenilikçi strateji | ||
5 | İnovasyonun döngüsü ve dinamikleri | ||
6 | Yenilikçi topluluklar | ||
7 | Yenilikçi topluluklar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Yenilik yönetme | ||
10 | Yaratıcılık: Temel yaklaşımlar. | ||
11 | İnovasyon yönetimi teknik ve metotları. Yaratıcı Yaklaşımlar | ||
12 | Başkalarından öğrenme | ||
13 | Yenilikten değer yakalama. | ||
14 | Sonuçlar ve gelecekteki zorluklar | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Martin, M.J., 1994, Managing Innovation and Entrepreneurship in Technology based Firm , John Wiley & Sons. Ettlie, J.E., 2000, Managing Technology Innovation , John Wiley & Sons. Christensen, The Innovator s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail, HBSP, 1997, Mauborgne, René, Blue Ocean Strategy, Boston, Harvard Business School Press, 2005. ISBN: 1591396190.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 |
[OC] 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
[OC] 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 |
[OC] 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
[OC] 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 |