GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DUİM4052016252 DENİZDE EMNİYET IV Ders 4 7 4.00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere SOLAS74 ve STCW78/2010 konvansiyonları hakkında bilgi vermek, karaya oturma, oturtma ve çatışmada yapılması gerekli işlemleri öğretmek, acil dümen durumlarında ve yedeklemede yapılması gerekenleri öğretmek, kurtarma ve yardım organizasyonları hakkında bilgi vermek, mürettebat ve yolcuların emniyet ve güvenliklerinin sürdürülmesi gerekli durumlar hakkında bilgi vermek, gemiyi terk yöntemlerini öğretmek, can kurtarma ve yangın müdahale ekipmanları hakkında bilgi vermek, tehlikedeki gemilere yardım prosedürlerini ve denize adam düşmesi durumunda yapılacakları öğretmektir.



1 acil durumlarda gemiyi güvenle karaya oturtabilirler
2 çatışma sonrası gemiyi kontrol edebilirler
3 SOLAS 74 ve STCW 78/2010 konvensiyonu içeriklerini öğrenirler
4 yedekleme yapabilirler


Yok


Yok


SOLAS 74 ve STCW 78/2010, ISPS ve ISM prosedürleri ve konvansiyonları hakkında bilgi; gemilerde tıbbı bakımın temini, düzenlenmesi ve yönetimi; acil durumların idaresi; gemiyi karaya oturtma yöntemleri, karaya oturan gemilerde yapılacak işler ve alınacak tedbirler ve hasar kontrolü; çatışma ve çatışmada alınacak tedbirler ve hasar kontrolü; acil durum dümen tutma; acil durum yedekleme düzenleri ve yedekleme prosedürleri, yangın veya patlamadan sonra hasarlanan gemiyi çektirme yöntemleri; kurtarma ve yardım operasyonlarının koordinasyonu; geminin mürettebatının ve yolcuların güvenlik ve emniyetlerinin sürdürülmesi; can kurtarma, yangınla mücadele ve diğer güvenlik sistemlerinin çalışma koşulları; acil durum ve hasar kontrol planlarının geliştirilmesi; limanda meydana gelen acil hallerde alınacak tedbirler; gemiyi terk yöntemleri; tehlikedeki gemilere yardım; denize adam düşmede uygulanacak prosedürler. Gemilerde tıbbı bakımın temini. Tıbbi yayınlar, Gemi Güvenlik Zabiti Eğitimi; genel bilgi ve denizcilikte güvenlik politikaları, güvenlik sorumlulukları, gemi güvenliği ile ilgili denetimlerin yapılması, güvenlik bilincinin oluşturulması. Hızlı can kurtarma botunun kullanılması; hızlı can kurtarma botlarının yapısı, bakımı, tamiri ve donatımı, botun gemiden indirilmesi, geri alınması ve bu işlemler sırasında görev alma, botun denizde sevk ve idaresi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 SOLAS 74 ve STCW 78/2010, ISPS ve ISM prosedürleri ve konvansiyonları hakkında bilgi verilmesi.
2 Gemilerde tıbbı bakımın temini, düzenlenmesi ve yönetimi
3 Acil durumların idaresi.
4 Gemiyi karaya oturtma yöntemleri, karaya oturan gemilerde yapılacak işler ve alınacak tedbirler ve hasar kontrolü.
5 Çatışma ve çatışmada alınacak tedbirler ve hasar kontrolü.
6 Acil durum dümeninin kullanılması ve acil durum dümen ekibinin organizasyonu
7 Acil durum yedekleme düzenleri ve yedekleme prosedürleri, yangın veya patlamadan sonra hasarlanan gemiyi çektirme yöntemleri.
8 Arasınav
9 Kurtarma ve yardım operasyonlarının koordinasyonu.
10 Geminin mürettebatının ve yolcuların güvenlik ve emniyetlerinin sürdürülmesi.
11 Cankurtarma, yangınla mücadele ve diğer güvenlik sistemlerinin çalışma koşulları.
12 Ders dahilinde yarıyıl içi çalışmalarının değerlendirilmesi ve eksikliklerin giderilmesi.
13 Acil durum hasar kontrolü
14 Limanda meydana gelen acil hallerde alınacak tedbirler. Gemiyi terk yöntemleri.
15 Tehlikedeki gemilere yardım. Denize adam düşmede uygulanacak prosedürler.
16 Dönem sonu sınavı

Sertkaya, Y. 2001; Denizde Güvenlik, Akademi Yayınları, No 3, İstanbul Yağız, F. ve Şahin, E. 1992; Denizde Canlı Kalabilme, Kuşak Ofset, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 1 14
Bireysel Çalışma 5 4 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 4 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 4 24
Toplam İş Yükü (saat) 122

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 3 5 5 5 3 3 3 3 5 5
[OC] 2 5 5 2 5 5 5 3 2 3 2 5 5
[OC] 3 5 5 3 5 5 5 2 3 2 3 5 5
[OC] 4 5 5 3 5 5 5 3 2 3 2 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek