GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PSEC2122018835 REKLAM YAPIM TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 2.00

Önlisans


Türkçe


Reklam ortam ve araçlarına yönelik reklam hazırlama sürecini teknik boyutlarıyla kavrama; Reklam ortam ve araçlarına yönelik yaratıcı süreci kavrama; Reklam ortam ve Araçlarına yönelik örnek çalışma geliştirme; Reklam kampnayasının basamaklarını kavrama; Reklam kampanyası örnek çalışması hazırlama.


Öğr.Gör. DENİZ AKIN


1 Reklam faaliyetleri, süreçleri, araçları ve uygulama tekniklerini öğrenir.
2 Farklı reklam ortamlarına reklam çalışması hazırlayabilir
3 Reklam kampanyası hazırlama sürecine ait bilgilere teori ve pratikte sahip olur
4 Reklam kampanyası taslağı hazırlayabilir


Yok


Yok


Reklam yapımı: Konsept oluşturma ve görselleştirme, grafik tasarım unsurları, görsel analiz, çözümleme, yaratıcılık, reklam ortam ve araçlarına yönelik taslak yapımı. Reklam kampanyası; Reklam kampanyası hazırlama süreci, örnek kampanya hazırlama.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Reklam ortam ve araçlarını sınıflandırma,
2 Yazlı ve basılı reklam ortam ve araçlarında grafik tasarım unsurları, görsel ve metinsel analiz,
3 Yazılı ve basılı reklam ortam ve araçlarında reklamın etkisi, etkili reklamın özellikleri, reklam stratejileri; Örnek olay inceleme
4 Yayın yapan reklam ortam ve araçlarında grafik tasarım unsurları, görsel ve metinsel analiz,
5 Yayın yapan reklam ortam ve araçlarında reklamın etkisi, etkili reklamın özellikleri, reklam stratejileri; Örnek olay inceleme
6 Açık hava reklam ortamlarında grafik tasarım unsurları, görsel ve metinsel analiz,
7 Açık hava reklam ortamlarında reklamın etkisi, etkili reklamın özellikleri, reklam stratejileri; Örnek olay inceleme
8 Reklam ajansı organizasyon yapısı
9 ARA SINAV
10 Reklam kampanyası kavramı ve reklam kampanyası hazırlama süreci
11 Reklam kampanyası kavramı ve reklam kampanyası hazırlama süreci; Örnek reklam kampanyaları inceleme
12 Reklam kampanyası örneği hazırlama; Grup Sunumları.
13 Reklam kampanyası örneği hazırlama; Grup Sunumları.
14 Reklam kampanyası örneği hazırlama; Grup Sunumları.
15 Reklam kampanyası örneği hazırlama; Grup Sunumları.
16 Dönem sonu sınavı

ELDEN, M., Reklamcılık ELDEN, M., KOCABAŞ, F., Reklam Metin Yazarlığı YOLCU, E., Televizyon Reklamcılığı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 8 2 16
Takım/Grup Çalışması 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 56

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 4 3 3 3 4 4 4 3 4 5
[OC] 2 3 4 3 3 4 3 3 3 4 4
[OC] 3 3 4 3 4 3 4 3 4 4 3
[OC] 4 4 4 4 4 4 3 3 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek