GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HSEC2252016835 MARKA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2.00

Önlisans


Türkçe


Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın ne anlama geldiği ve neden günümüzde bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin markanın bileşenlerini bilmeleri ve bu doğrultuda bir markanın nasıl yönetildiğini anlamaları ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır



1 Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar.
2 Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar.
3 Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar.
4 Marka kişiliğini nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar.
5 Marka imajının nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar.


Yok


Yok


1. Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar. Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. Markanın bileşenlerini ayırt eder. Farklı marka türlerini ayırt eder. Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş
2 Marka Nedir?
3 Marka ile “kimlik” ilişkisi
4 Markanın Bileşenleri
5 İsim, sembol ve slogan
6 Marka türleri
7 Marka kimliği ve konumlandırma
8 Arasınav
9 Kurum, Ürün ve Marka
10 Kurum, Ürün ve Marka
11 Kişi Marka Kavramı
12 Kişi Marka Kavramı
13 Ülke, Şehir ve Marka
14 Ülke, Şehir ve Marka
15 Değerlendirme
16 Dönem Sonu Sınavı

Marka Olmak,T.Sabri ERDİL



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 12 12
Bütünleme Sınavı 1 10 10
Derse Katılım 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 60

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 1 4
[OC] 2 1 4
[OC] 3 1 2
[OC] 4 1
[OC] 5 2 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek