GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HITP1152014835 HALKLA İLİŞKİLER - I Ders 1 1 4.00

Önlisans


Türkçe


Derste halkla ilişkilere dair temel kavramlar anlatıldıktan sonra halkla ilişkiler uygulamaları için aşamalar ve araçlar, hedef kitlenin seçimi, kampanya planının yapılması uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Çeşitli kampanya uygulamalarıyla konuların pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Ders, halkla ilişkiler ve tanıtım öğrencilerine teorik bilgilerini uygulamada görme fırsatını vermeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda derste öncelikli olarak halkla ilişkiler kampanyaları, kampanya aşamaları ve halkla ilişkiler pratiğinde kullanılan teknikler üzerinde durulmaktadır.


DENİZ AKIN


1 Halkla ilişkiler kampanası hazırlama ile ilgili teorik bilgiye sahip olma
2 Halkla ilişkiler kampanyası örneği inceleme ve değerlendirme yapabilme
3 Teorik bilgiyi örnek olay hazırlamada kullanabilme
4 Takım çalışma yürütebilme


Yok


Yok


Halkla ilişkiler kampanyası hazırlama süreci; halkla ilişkiler kampanyasının aşamaları; halkla ilişkiler kampanyalarında araştırma ve durum analizi basamağında yürütülen çalışmalar; kampanyaya amaç belirleme; hedef kitle belirlemem ve analiz süreci.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Halkla ilişkiler kampanyası hazırlama süreci ve aşamalarına genel bir bakış. Örnek halkla ilişkiler kampanyası hazırlama amacıyla gruplar oluşturma
2 Kampanyanın sorun saptama ve durum analizi basamağı
3 Araştırmanın halkla ilişkiler çalışmalarındaki önemi ve kullanılan araştırma yöntemleri
4 Araştırmanın halkla ilişkiler çalışmalarındaki önemi ve kullanılan araştırma yöntemleri
5 Hedef kitle belirleme ve analiz süreci
6 Kampanya amacını saptama aşaması ve dikkat edilmesi gerekenler
7 genel tekrar
8 Ara Sınav
9 Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
10 Kampanyanın planlama basamağını oluşturan süreçler
11 Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
12 Medya ve iletişim stratejisi oluşturma
13 Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
14 Yaratıcı stratejiyi belirleme
15 Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Aydede, Ceyda. Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2002.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 8 16 128
Takım/Grup Çalışması 14 18 252
Proje Hazırlama 14 28 392
Proje Sunma 8 16 128
Toplam İş Yükü (saat) 902

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 3 3 4 3 3 3 3 3 2 2
[OC] 2 2 4 3 5 3 3 3 3 3 3
[OC] 3 3 3 4 3 3 3 4 4 3 3
[OC] 4 2 5 3 2 4 4 4 2 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek