GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HSEC206201291200 İLETİŞİM VE ETİK Seçmeli Ders Grubu 2 4 2.00

Önlisans


Türkçe


Ahlak, etik kavramlarını tarihsel, kuramsal ve kuramsal arka planlarıyla ortaya koyma; İletişim mesleklerini sınıflandırma; Medyada Karşılaşılan Etik Sorunları Güncel Örnekler Üzerinden Tartışma; Reklamcılık ve Halkla İlişkiler mesleklerinde ikna kavramını etik içinde irdeleme; Meslek İçi denetim mekanizmalarını Öğrenciye tanıtma.


Öğr.Gör. DENİZ AKIN


1 Medya ve Güncel Etik Sorunlarına Akademik Düzeyde Eleştirel Bir Bakış Açısı Geliştirir.
2 İletişim Mesleği Olarak Kabul Gören Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta "İkna" Kavramını Etik Boyutta Analiz Edebilir.
3 Meslek İç Denetim Mekanizmalarının Mesleki Uygulamalarda Yoksunluğunun Yaratacağı Sorunları Çözümleyebilir.


Yok


Yok


Ahlak ve Etik Kavramlarının Tanımı; Etikle İlgili Temel Yaklaşımlar; İletişim Mesleklerini Tanımlama; Medyada Yaşanan Temel Etik Sorunlar; Sorunlara Yönelik Örnek Olay Çözümleme; Halkla İlişkilerle İlgili Meslek İçi Etik Kodlar ve Meslek İçi Etik Düzenlemelerin İçeriği; Meslek İçi Etik Düzenlemeleri Örnek Olaylarda Çözümleme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Etikle İlgili Temel Yaklaşımlar; Kant, Faydacılık…..
2 İletişim Meslekleri ve Bu Mesleklere Genel Bir Bakış; Gazetecilik, Halkla İlişkiler, Reklamcılık
3 Medyada Yaşanan Temel Etik Sorunlar; Özel Mülkiyet Medyanın Denetimi
4 Medyada Yaşanan Temel Etik Sorunlar; Özel Yaşam, Mahremiyet ve Kişilik Hakları
5 Medyada Yaşanan Temel Etik Sorunlar; Haber Kaynağı İle İlişkiler
6 Medyada Yaşanan Temel Etik Sorunlar; Temel Hatlarıyla Sorunları Örneklendiren Olayların Çözümlemesi
7 Medyada Yaşanan Temel Etik Sorunlar; Temel Hatlarıyla Sorunları Örneklendiren Olayların Çözümlemesi
8 Genel Değerlendirme
9 ARASINAV
10 Medyada Yaşanan Temel Etik Sorunlar; Halkla İlişkiler Uygulayıcıları İle Medya Mensubu Arasındaki Mesleki İlişki
11 Halkla İlişkiler Mesleği ve İkna Kavramı; İknaya Dayalı İletişim Yöntemi Kullanmak ve Etik Boyut
12 Meslek İçi Denetim Mekanizmaları; Halkla İlişkiler Mesleğindeki Etik Düzenlemeler ve Denetim
13 Meslek İçi Denetim Mekanizmaları; Halkla İlişkiler Mesleğindeki Etik Düzenlemeler ve Denetim
14 Reklam ve İkna; Bir İletişim Mesleği Olarak Reklamda Etik.
15 Reklam ve İkna; Bir İletişim Mesleği Olarak Reklamda Etik.
16 Dönem Sonu Sınavı

UZUN, R., İletişim Etiği



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 8 2 16
Örnek Vaka İncelemesi 6 2 12
Toplam İş Yükü (saat) 58

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 3 4 4 3 4 4 4 5 4 4
[OC] 2 4 4 4 3 4 3 4 3 4 4
[OC] 3 4 5 4 4 3 3 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek