GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HSEC215201291200 MEDYA VE MEDYA PLANLAMA Seçmeli Ders Grubu 2 3 2.00

Önlisans


Türkçe


Medya çeşitleri, kişisel medya, kişisel olmayan medya, yayın kuşakları, mesaj planlama, kanal planlama, mesajların hedef kitleleri, hedef kitlelerin belirlenmesi, mesajların hangi süre ve sıklıkta verileceği, hangi iletişim araçlarından nasıl yararlanılacağı, onların nasıl düzenleneceği, bütçeleme, adaptasyon ve uygulama, sonuçlarının değerlendirilmesi, konuya ilişkin olarak yapılmış medya planlama çalışmaları ele alınacaktır.


ÖĞR. GÖR. NEJAT ÜSTÜN


1 Medya Planlama Kavramını tanımlar ve medya planlamasının kapsamında yer alan temel işlerin neler olduğunu reklam sektörü ile ilişkilendirerek açıklayabilir,
2 Medya planlamasının aşamalarını, bu aşamada yapılması gerekenleri ve medya planlamasında kullanılan araçların neler olduğunu kavrar,
3 Medya planlaması ile ilgili yakın kavramları tanımlayabilir.


Yok


Yok


Medya Planlaması ve pazarlama ile ilişkisi; medya planlaması süreci ve yürütülen çalışmalar; Medya planlaması ile ilgili temel kavramlar; Medya planlaması sürecinde araç seçimi ve aracın planlamaya sağladığı avantaj ve dezavantajlar; Medya planı örneği inceleme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Medya Planlaması Kavramı: Medya Planlaması Zincirinin Halkaları
2 Pazarlama stratejisi ve medya planlaması: Medya Planlamasının Pazarlama İle İlişkisi
3 Medya Pallaması ve Reklama Kampanyası Çalışmaları İçindeki Yeri
4 Medya Planlaması Öncesinde Planlamacısının Yapması Gereken Çalışmalar
5 Planlama Öncesi Sosrulması Gereken Sorular: Medya Planlamasında Kullanılan Zamanlama Stratejileri
6 Medya reklam ve tüketici arasındaki ilişki
7 Medya Planlaması İle İlgili Kavramlar
8 ARASINAV
9 Medya Planlaması İle İlgili Kavramlar
10 Medya Planlaması Aşaması: Reklam Kampayasında Kullanılabilecek Reklam Ortam Ve Araçlarının Seçimi
11 Medya Planlaması Aşaması: Reklam Kampayasında Kullanılabilecek Reklam Ortam Ve Araçlarının Seçimi
12 Medya Planlamasında Karşılaşılan Sorunlar
13 Yeni Planlama Modelleri
14 Örnek Medya Planlaması Hazırlama
15 Örnek Medya Planlaması Hazırlama
16 YARIYILSONU SINAVI

BAŞAL, B. , Medya Planlaması



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 60

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 4 5 4 4 4 5 5 4 3 5
[OC] 2 4 4 4 3 3 4 4 5 4 5
[OC] 3 4 5 3 3 4 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek