GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UGT1162015272 TOPLUM BİLİNCİ VE SOSYAL SORUMLULUK Ders 1 2 2.00

Önlisans


Türkçe


Sosyal sorumluluk kampanyaları planlama süreci, sosyal sorumluluk alanları, kampanyaları ve örnek uygulamaları bu ders içerisinde ele alınarak ayrıntılarıyla anlatılacaktır.


Yrd.Doç.Dr. Serkan GÜNEY


1 Kurumsal sosyal sorumluluk kavramını tanımlar, halkla ilişkiler alanı ve diğer alanlarla ilişkilendirir.
2 Sosyal sorumluluk konusuna ilişkin ulusal ve uluslar arası kural ve bildirgeleri tanımlar.
3 Sosyal Sorumluluk alanlarını tanımlar.
4 Sosyal sorumluluk kampanyalarını analiz edebilir.


Yok


Yok


Ders kapsamında sosyal sorumluluk kavramı tarihsel gelişimiyle ele alınacak, bu doğrultuda günümüzde kurumların sosyal sorumluluk kavramına nasıl baktıkları hangi gelişmelerin yaşandığı, ulusal ve uluslararası boyutta sosyal sorumluluk çalışmalarının nasıl bir değişim ve gelişim geçirdiği ele alınacaktır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluğun aşamaları ve projelendirme süreci bu süreçte halkla ilişkiler sorumlusuna düşecek görevler en ince ayrıntısına kadar tartışılacak ve kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları incelenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
2 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları
3 Günümüzde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yaşanan Gelişmeler
4 Örnek Olay
5 Uluslararası Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri ve Yayınlanan Bildirgeler
6 Sivil Toplum Örgütleri / Hükümet Dışı Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri
7 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Oluşturma Süreci
8 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (Çalışanlar-İşgörenler, Müşteriler)
9 Ara sınav
10 Örnek Olay
11 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları(Toplum)
12 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları , (Uluslararası Toplum, Yatırımcılar, Tedarikçiler, Rakipler)
13 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk
14 Örnek Olay
15 Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi
16 Final sınavı

AYDEDE, Ceyda; Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2007. C OSKUN, Gül, Kurumsal Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010. YURDAKUL, Nilay Başok, COŞKUN, Gül, Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2008. ÖZGÖREN, Ebru; Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul, 2006. KOTLER, Philip; LEE, Nancy; Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev: Sibel Kaçamak, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2006. CILIZOĞLU, Gamze Yetkin, Sivil Toplum Örgütlerinin İletişim Süreci, Yayıncı Yayınları, Araştırma Dizisi:4, İzmit, 2005. ÖZÜPEK, M. Nejat; Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Tablet Kitapevi, Konya, 2005. TORLAK, Ömer; Pazarlama Ahlakı Sosyal Sorumluluklar Ekseninde Pazarlama Kararları ve Tüketici Davranışlarının Analizi, Beta Basım, İstanbul, 2001. ÖZDEVECİOĞLU, Mahmut; Ahilik Teşkilatından Günümüz İşletmelerine İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı, Kayseri Ticaret Odası Yayınları, Kayseri, 1998. BAYRAK, Sabahat; İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Beta Basın Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul, 2001.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 5 2 10
Takım/Grup Çalışması 5 2 10
Gösterme 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 72

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15
[OC] 1 3 1 2 2 1
[OC] 2 3 1 2 2 1
[OC] 3 3 1 2 2 1
[OC] 4 1 3 1 2 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek