Fen Edebiyat Fakültesi, Bakanlar Kurulu’nun 07.02.1999 tarih ve 98/10569 sayılı kararı ile Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulmuştur. 1999 yılında Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ve Matematik Bölümü ile eğitim-öğretime başlamıştır. 2000 yılında Tarih ve Biyoloji Bölümleri açılmıştır. 2003 yılında Fizik, Kimya ve Yabancı Diller bölümleri de açılmış olup Kimya Bölümü 2009 yılında eğitim-öğretime başlamıştır. 5467 sayılı Kanunun EK 69. Maddesi ile 01.03.2006 tarihinde kabul edilen ve 17.03.2006 tarih, 26111 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan kararla kurulan ORDU ÜNİVERSİTESİ’ne bağlanan Fakültemizde halen Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik, Biyoloji, Kimya ve Tarih bölümleri (I. ve II. Öğretim programları ile) eğitime devam etmektedir. Yabancı Diller bölümüne ise 2011–2012 eğitim öğretim yılında öğrenci alınması hususunda Yüksek Öğretim Kurumuna teklifte bulunulmuştur. Fizik bölümü ile birlikte 2011 yılında yeni kurulan Felsefe, Sosyoloji, Psikoloji ve Çağdaş Türk Lehçeleri bölümleri için henüz öğrenci alım teklifi yapılmamıştır.
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere KİMYA alanında lisans diploması verilir.
1. Lise veya dengi okul diploması, 2. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)’den yeterli puanın alınmış olması.
Türk Yüksek Öğretim Kurullarında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ordu Üniversitesi’nin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak bölümlerin zorunlu müfredatlarında yer alan İngilizce dersi için güz dönemi başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu dersten kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınava girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf sayılırlar.
Kimya alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; 1. Müfredattaki tüm derslerden en az DC derecesiyle geçmiş olmak, 2. 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak,
Kimya bölümü Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde 2003 yılında kurulmuştur. Bölüm 2 Doçent, 7 Yardımcı Doçent, 8 Araştırma Görevlisi olmak üzere 16 öğretim elemanından oluşmaktadır. İlk olarak 2009–2010 öğretim yılında I. Öğretime 52 öğrenci alınmıştır. 2010–2011 öğretim yılında 17 öğrenci ile II. Öğretimde de öğrenim verilmeye başlanmıştır 2010–2011 öğretim yılında I. Öğretimde 57 olmak üzere toplam 126 öğrenci öğrenimini devam ettirmektedir. Bölümümüzde Anorganik Kimya, Analitik Kimya, Organik Kimya, Fizikokimya, Biyokimya ve Polimer Kimya alanlarında eğitim, öğretim ve araştırmalar yapılmaktadır. Bölümümüz öğretim üyeleri eş zamanlı olarak diğer bölümlerdeki kimya lisans derslerinin yürütülmesi görevini de üstlenmektedir. Vizyonumuz, ülkemizin ihtiyaçları doğrultusunda eğitim ve araştırma hedeflerini belirleyerek, ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmalarıyla edindiği bilgi birikimi ve alt yapısı ile dünyada yer edinen, kimya ile ilgili konularda katkı sağlayabilen ulusal ve uluslararası düzeyde söz sahibi olan bir bölüm haline gelmektir.
Araştırma geliştirme, kalite kontrol, kalite güvence, üretim, teknik yönetim, sorumlu müdürlük başlıca çalışma sahalarıdır. Kimya alanında bilimsel araştırmalara ilgi duyanlar üniversitelerde ya da araştırma laboratuvarlarında çalışma olanağı bulabilirler. Çeşitli maddelerin yapılarını araştıran ve insanların yararına istenilen özellikte saf ya da karışım halinde maddeler üreten kimyacılar; ilaç, deterjan, yapay lifler (polyester, naylon, çeşitli plastik eşyalar...), içecek, gübre, boyar madde gibi güncel hayatta yaygın olarak kullanılan tüketim malzemelerinin ilk sentezini gerçekleştirmişlerdir. Kimya bölümünden mezun olan öğrenciler, aşağıda başlıklar halinde verilen özel veya devlet kuruluşlarında çalışabilirler. Plastik sanayii, ilaç sanayii, boya sanayii, petrokimya, metal sanayii, tekstil sanayii, seramik sanayii, çimento sanayii, deri sanayii, deterjan ve sabun sanayii, gıda sanayii, kozmetik sanayii, cam sanayii, çevre analiz laboratuvarları, biyokimya laboratuvarları, bilimsel araştırma merkezleri ve hastane laboratuvarlarında da çalışabilirler. Pedagoji sertifikası (öğretmenlik sertifikası) olan kimyacılar, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında fen bilgisi ve kimya öğretmeni olarak çalışabilirler. Diğer taraftan özel eğitim kuruluşlarında da öğretmenlik yapabilirler.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşulu ile lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarında öğrenim görebilirler.
Öğrenciler tüm derslerden en az bir ara sınav ve bir de yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lü sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2’ nin üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar.
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler KİMYAGER ünvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.
0
Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Latif KELEBEKLİ Telefon: 00 90 452 2345010–1668 Faks: 00 90 452 2339149 E-posta: lkelebekli@odu.edu.tr Adresi: Ordu Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü Cumhuriyet Yerleşkesi, 52200 – Ordu. Telefonu: 00 90 452 2345010 Faks: 00 90 452 2339149 e-posta: fenedebiyat @odu.edu.tr web: http://fenedebiyat.odu.edu.tr/bolumler/kimya
Bölüm 2 Doçent 7 Yardımcı Doçent, 8 Araştırma Görevlisi olmak üzere 16 öğretim elemanından oluşmaktadır.
1 | Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Biyokimya, Fizikokimya, Organik Kimya ve Polimer Kimyası alanlarındaki temel kavramları kazanır ve pratik uygulamaları hakkında deneyim sahibi olur. |
2 | Araştırma ve geliştirme becerisi kazanır. |
3 | Geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilmek için ölçme, deneysel verileri toplama, analiz etme ve yorumlama yoluyla sonuçları değerlendirme yetisine sahip olur. |
4 | Uygun teknikler yoluyla modern kimya problemlerinin kalitatif ve kantitatif çözümlerinde kimya kanunlarını etkin bir şekilde kullanır. |
5 | Temel Fizik ve Matematik bilgi ve alt yapısına sahip olarak bunları kimyaya uygulayabilme yeteneği kazanır. |
6 | Laboratuvar teknikleri ve güvenliği kapsamında, laboratuvar malzemelerinin ve kimyasal maddelerin kullanımında karşılaşılabilecek riskleri ve bu durumda yapılacak işlemleri öğrenir. |
7 | Çalışma alanı için gerekli düzeyde bilgisayar kullanmayı öğrenir. |
8 | Disiplinler arası çalışabilir. |
9 | Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisi kazanır. |
10 | Kaynak takip edebilecek, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. |
11 | Edindiği bilgiler dahilinde kimya ve ilişkili alanlarda görev alabilecek alt yapıya sahip olur. |
12 | Modern yöntemlerle analiz amacıyla cihaz ve metot seçimini ve kullanımını öğrenir. |
13 | Doğal olayları ve günlük yaşamda karsılaştığı fiziksel ve kimyasal değişimleri anlama, yorumlayabilme ve sorgulama yeteneği kazanır. |
14 | Günlük hayatta karsılaştığı sentetik maddeleri anlama ve sınıflandırma becerisi kazanır. |
15 | Çevre bilinci kazanarak bu konuda gerekli hassasiyeti gösterir, çevresindekileri uyarır ve bilgilendirir. |
16 | İzlediği doğru kaynak araştırması yoluyla elde ettiği bilgiyi teknolojiye uygun şekilde doğru ve etkili bir şekilde aktarabilme ve sunma kabiliyeti kazanır. |
17 | Bilimsel çalışmalarda, verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve duyurulması aşamasında etik değerleri öğrenir ve mesleki sorumluluk bilinci edinir. |