GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İSL7035 ULUSLARARASI PAZARLAMA Ders 1 1 5.00

Doktora


Türkçe


Uluslararası pazarlama alanına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek , uluslararası pazarlama uygulamaları hakkında gerekli bilgileri vermek.


Doç. Dr. Derya ÖZTÜRK


1 Uluslararası pazarlar ve uluslarası pazarlama ile ilgili temel bilgiler edinilir.
2 Uluslararası pazarlama çevresinin analiz edilir.
3 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama tanımlanır ve farkılıkları anlaşılır.
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri kavranır.
5 Uluslararası pazarlarda küresel markaların konumlandırma sorunlarına çözüm yetkinliği kazanılır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İhracattan uluslararası Pazarlamaya Geçiş/ Uluslararası Pazar Araştırmaları/İhracatta Uygun Ürünün Geliştirilmesi/Uluslararası Pazarlama Stratejileri/Stratejik Odaklaşma/ Stratejiden Organizasyona Geçiş/İhracat Sigorta İşlemleri/Banka İşlemleri/Tanıtım/ Yeni Pazarlar/Çeşitli Ülkelerden Uygulamalar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Uluslar arası Pazarlama Kavramı, Müşteri İhtiyaçları, Rekabet ve Küresel Pazar
2 Uluslar arası Pazarlama Çevresi; Ekonomik Çevre, Kültürel Çevre, Politik ve Yasal Çevre, Finansal Çevre, Ulusal ve Uluslar arası Ticarette Dünya ekonomisini düzenleyen kurumlar
3 Uluslararası Pazarlama Araştırmaları, Pazarlama araştırmaları ile Elde Edilen Bilgilerin Önemi
4 Uluslar arası pazarlamada Pazar bölümlendirme gereksinimi, Pazar bölümlendirme ve hedef Pazar seçiminde kriterler
5 Pazarlama planının önemi, küresel pazarlama planları ve stratejileri
6 Uluslararası pazarlamada ürün özellikleri, ürün hattı yönetimi
7 Uluslar arası pazarlamada pazara giriş stratejileri
8 Ara Sınav
9 Uluslar arası pazarlamada yeni ürün geliştirme, paketleme, endüstriyel mülkiyet hakları, garantiler ve hizmet koşulları
10 Uluslar arası fiyatlama ve fiyatlamada yükümlülüklerin paylaşımında önemli faktörler
11 Uluslar arası fiyatlama yöntemleri, ihracatta fiyatlama ve uluslar arası pazarlarda fiyat baskısı
12 Stratejik ortaklıklar
13 Uluslar arası pazarlamada dağıtım, doğrudan ve dolaylı ihracat, dışarıda üretim, uluslar arası dağıtım kanalları seçimi, lojistik
14 Uluslar arası pazarlama iletişimi ve tutundurma karması
15 Güncel uluslararası pazarlama vakaları
16 Final sınav

“Uluslararası Pazarlama Stratejisi”, Frank BRADLEY



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Okuma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 147

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15
[OC] 1 4 3
[OC] 2 5
[OC] 3 4 4
[OC] 4 4
[OC] 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek