GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İSL7014 SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA Ders 1 2 5.00

Doktora


Türkçe


Sürdürülebilir pazarlama öğrenimi ile toplum ve çevre üzerinde olumlu bir etki oluşturmak, bir kuruluşun ekonomik başarısını ilerletecek şekilde davranmak ve tüm davranışlarında sosyal ve çevresel sürdürülebilirliğe değer veren ve uygulayan bir toplumun ortaya çıkmasına yardımcı olmak.


Doç. Dr. Derya ÖZTÜRK


1 Sürdürülebilir pazarlamanın temel kavramlarını tanımak.
2 Ürün tasarımı ve değer zinciri oluşturmada liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı öğrenmek
3 Sürdürülebilir pazarlama fırsatlarını belirlemeyi öğrenmek, bunları pazarlama stratejisine entegre etmek ve belirli taktikler ve uygulamalar geliştirmek.
4 Pazarlama stratejisi ve pratiğine sosyal, ekonomik ve çevresel hedefleri dahil etmeyi öğrenmek
5 Sürdürülebilir pazarlama ilkelerini girişimci bir bağlamda uygulamayı öğrenmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yeniliği teşvik etmek ve rekabet avantajı sağlamak için sürdürülebilir iş modelleri geliştirmeyi, ürünlerin tasarımında ve değer zincirlerinin oluşturulmasında liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı, sürdürülebilir tüketici davranışını anlamayı ve sürdürülebilir değer önermelerini iletmeyi içerecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve sürdürülebilirliğin tanımı
2 Sürdürülebilirlik bağlamında pazarlama düşüncesi ve pazarlama disiplininin evrimi
3 Sürdürülebilirlik Yönetiminde Pazarlamanın Kavramsal Temelleri
4 Pazar analizi ile sürdürülebilir değeri keşfetmek
5 Sürdürülebilir iş modeli, ürün, hizmet, tasarım ve paketleme geliştirmeye yönelik araçlar
6 Sürdürülebilirlik Odaklı Yeniliklerle Pazarlama Değeri Oluşturmak
7 Ortaklıklar Yoluyla Sürdürülebilir Pazarlama Değeri Sağlamak ve Sunmak
8 Ara Sınav
9 Sürdürülebilirlik Pazarlama, Sertifikasyon ve Etiketleme
10 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ile Sürdürülebilir Pazarlama Değerini İletmek
11 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ile Sürdürülebilir Pazarlama Değerini İletmek
12 Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik
13 Sürdürülebilir Ürünlerin Fiyatlandırılması
14 Sürdürülebilir Tüketim Biçimleri
15 Yeşil Reklam ve Yeşil Yıkama
16 Final Sınavı

Frank-Martin Belz and Ken Peattie, "Sustainability Marketing: A Global Perspective" 2nd Edition, Wiley, 2012



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 146

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15
[OC] 1 4 4
[OC] 2 5 3 3
[OC] 3 4 4
[OC] 4 4 3
[OC] 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek