Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSL7010 | KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARI VE YEŞİL İŞ STRATEJİLERİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
"Küresel Çevre Sorunları ve Yeşil İş Stratejileri" dersinin amacı, günümüzde giderek artan çevresel sorunların doğasını, nedenlerini ve etkilerini anlamaktır. Bu ders, öğrencilerin iklim değişikliği, biyolojik çeşitlilik kaybı, kirlilik ve doğal kaynakların tükenmesi gibi küresel çevre sorunları hakkında farkındalık geliştirmesini hedefler. Aynı zamanda, işletmelerin bu sorunlara karşı alabileceği sürdürülebilir ve çevre dostu yaklaşımlar üzerine odaklanır. Yeşil iş stratejilerinin temel ilkelerini, döngüsel ekonomi, sürdürülebilir üretim ve tüketim, karbon ayak izini azaltma gibi konuları kapsayan bu ders, öğrencilere çevresel, sosyal ve ekonomik sorumluluk anlayışını kazandırmayı amaçlar. Bu sayede, geleceğin iş dünyasında çevreye duyarlı ve yenilikçi çözümler geliştirebilecek liderler yetiştirilmesi hedeflenir.
Doç. Dr. Yasemin HANCIOĞLU BAŞKÖY
1 | Küresel çevre sorunlarını tanıyıp analiz edebilme becerisi kazanmak |
2 | Sürdürülebilir ve yeşil iş stratejileri geliştirebilme yetisi edinmek |
3 | Yeşil teknoloji ve yenilenebilir enerji çözümlerini kavrayarak uygulayabilmek |
4 | Çevresel etik ve sosyal sorumluluk bilinci geliştirmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Küresel çevre sorunlarına giriş – çevre ve sürdürülebilirlik kavramları, İklim değişikliği, sera gazı emisyonları ve ozon tabakasının incelmesi, Biyolojik çeşitlilik kaybı ve ekosistemlerin bozulması , Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve enerji kaynakları , Su kaynakları ve temiz su yönetimi, Hava ve toprak kirliliği – kirlilik türleri ve etkileri, Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri, Döngüsel ekonomi ve uygulamaları, Yeşil teknoloji ve yenilenebilir enerji kaynakları, Yeşil iş stratejileri geliştirme ve uygulama yolları, Karbon ayak izi yönetimi ve karbon azaltma stratejileri, Enerji verimliliği ve atık yönetimi, Çevre dostu üretim ve tüketim – sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi, Proje sunumları – öğrencilerin teorik bilgileri uygulama becerisine dönüştürmeleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Küresel çevre sorunlarına giriş – çevre ve sürdürülebilirlik kavramları | ||
2 | İklim değişikliği, sera gazı emisyonları ve ozon tabakasının incelmesi | ||
3 | Biyolojik çeşitlilik kaybı ve ekosistemlerin bozulması | ||
4 | Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve enerji kaynakları | ||
5 | Su kaynakları ve temiz su yönetimi | ||
6 | Hava ve toprak kirliliği – kirlilik türleri ve etkileri | ||
7 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri | ||
8 | Döngüsel ekonomi ve uygulamaları | ||
9 | Yeşil teknoloji ve yenilenebilir enerji kaynakları | ||
10 | Yeşil iş stratejileri geliştirme ve uygulama yolları | ||
11 | Karbon ayak izi yönetimi ve karbon azaltma stratejileri | ||
12 | Enerji verimliliği ve atık yönetimi | ||
13 | Çevre dostu üretim ve tüketim – sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi | ||
14 | Yeşil Yaklaşımlar |
Yeşil İşletmeler Teori ve Uygulamalar (Eds: İlknur Ayar-Aslı Öztürk)-Nobel Yeşil İşletme (Ed: Yeter Demir Uslu)-Nobel
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 2 | 1 | 2 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |