Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSL7006 | YÖNETİM VE KADIN | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
"Yönetim ve Kadın" dersi, kadınların yönetim alanındaki rollerini, karşılaştıkları zorlukları ve fırsatları analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, kadınların iş dünyasında liderlik pozisyonlarında karşılaştıkları toplumsal, kültürel ve kurumsal engelleri inceleyerek, cinsiyet eşitliği perspektifinden yönetim teorileri ve uygulamalarını ele alır. Öğrencilere, kadınların liderlik ve yönetim rollerinde etkili olabilmeleri için stratejiler geliştirme becerisi kazandırmak; ayrıca, bu konudaki güncel araştırmalar ve akademik literatürü derinlemesine inceleyerek, alandaki boşlukları tanımlama ve yenilikçi çözümler önermeleri için gerekli bilgi birikimini sağlamayı hedefler.
Doç. Dr. Yasemin HANCIOĞLU BAŞKÖY
1 | Kadınların yönetim ve liderlik alanındaki rollerini ve karşılaştıkları engelleri analiz edebilme |
2 | Cinsiyet eşitliği perspektifinden yönetim teorilerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme |
3 | İş dünyasında kadın liderliği geliştirmek için stratejiler ve politikalar önerme yetkinliği kazanma |
4 | Kadınların yönetim pozisyonlarındaki etkilerini artırmak için çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kadın ve Yönetim Konseptine Giriş, İş Dünyasında Cinsiyet Rolleri ve Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği, Kadın Liderlik Tarzları ve Yönetim Teorileri, Tarihsel Süreçte Kadınların Liderlik Rolleri, Kadınların Kariyer Engelleri: Cam Tavan Sendromu ve Cam Uçurum, Kültürel Faktörler ve Kadınların Yönetimdeki Yeri, Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Politikaları, Kadınların İş-Yaşam Dengesi Sorunları, Yönetimde Kadınlara Yönelik Önyargılar ve Stereotipler, Kadınların Yönetimde Etkinliği ve Özgüveni Arttırma Yöntemleri, Kadınların Liderlik Rolleri ve Organizasyonel Kültür, Global Perspektifte Kadın Liderlik Örnekleri, Kurumsal Destek ve Mentor-Mentee İlişkileri, Kadın Liderliği ve Gelecek Perspektifleri: Yenilikçi Çözümler ve Politikalar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kadın ve Yönetim Konseptine Giriş | ||
2 | İş Dünyasında Cinsiyet Rolleri ve Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | ||
3 | Kadın Liderlik Tarzları ve Yönetim Teorileri | ||
4 | Tarihsel Süreçte Kadınların Liderlik Rolleri | ||
5 | Kadınların Kariyer Engelleri: Cam Tavan Sendromu ve Cam Uçurum | ||
6 | Kültürel Faktörler ve Kadınların Yönetimdeki Yeri | ||
7 | Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Politikaları | ||
8 | Kadınların İş-Yaşam Dengesi Sorunları | ||
9 | Yönetimde Kadınlara Yönelik Önyargılar ve Stereotipler | ||
10 | Kadınların Yönetimde Etkinliği ve Özgüveni Arttırma Yöntemleri | ||
11 | Kadınların Liderlik Rolleri ve Organizasyonel Kültür | ||
12 | Global Perspektifte Kadın Liderlik Örnekleri | ||
13 | Kurumsal Destek ve Mentor-Mentee İlişkileri | ||
14 | Kadın Liderliği ve Gelecek Perspektifleri: Yenilikçi Çözümler ve Politikalar |
İş'te Kadın, Serdar Yener Kadın Liderleri, Deniz Karaçam Kalkınmada Kadın Emeği, Gülay Toksöz
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 4 | 1 | 4 |
Rapor Hazırlama | 1 | 17 | 17 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |