Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE7019 | OKUMA KÜLTÜRÜ VE ÇOCUK EDEBİYATI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Doktora
Çocukların erken dönemden başlayarak edinmesi hedeflenen okuma kültürü ve bu kültürü edinmelerini sağlayacak olan çocuk edebiyatı ürünleri hakkında gerekli donanımı sağlamak.
Prof. Dr. Keziban TEKŞAN
1 | Okuma kültürü konusunda temel kavramları ve tartışmaları bilir. |
2 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin okuma kültürü edinimine katkısını değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk edebiyatı ve okuma kültürüne ilişkin bilgi ve becerileri sağlayacak konular ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, temel kavramlar | ||
2 | Çocuk kavramı, modern çocukluğun inşası | ||
3 | Dil becerileri ve çocuk edebiyatı | ||
4 | Okuna kültürü; temel kavramlar, sorunlar ve çözüm önerileri | ||
5 | Çocuk edebiyatı; temel kavramlar, tartışmalar, sorunlar ve çözüm önerileri | ||
6 | Okuma kültürü edinme sürecinde çocuk kitaplarının işlevi | ||
7 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken nitelikler | ||
8 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken nitelikler | ||
9 | Çocuk edebiyatı üzerine yapılan çalışmalar | ||
10 | Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler | ||
11 | Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler | ||
12 | Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler | ||
13 | Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler | ||
14 | Genel değerlendirme | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Genel sınav |
Dilidüzgün, S.(2018). Çağdaş Çocuk Yazını. Tudem Yay. Oğuzkan, F. (1983). Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Emel Mat. Onur, B. (2005). Türkiye?de Çocukluğun Tarihi. İmge Yay. Öztan, G.G. (2012). Türkiye?de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yay. Sever, S. (2018). Sanatsal Uyaranlarla Dil Öğretimi. Tudem yay. Sever, S. (2013). Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. Tudem Ya. Sever, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Tudem Yay. Sınar, A. (2007). Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Morpa Yayınları. Stearns, P. N. (2018). Çocukluğun Tarihi. İstanbul: Dedalus Yay. Şirin, M. R. (2007). Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış, Şirin, M. R. (2007). Çocuk Edebiyatı Kültürü, Ankara: Kök Yayıncılık. Şimşek, T. (2005). Çocuk Edebiyatı. Suna Yay. Şimşek, T. (2006). Çocuk edebiyatı. Türk Edebiyatı Tarihi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara, Cilt:4, s. 543-556. Yalçın, A.; Aytaş, G. (2002). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
14 | 4 | 56 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 |