Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE7015 | ANLATISAL METİNLER VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
Anlatı türü metinlerin yapısal, biçimsel, işlevsel, iletişimsel özelliklerini anlatıbilim kuramlarıyla ilişkilendirerek anlatı çözümlemeleri yapmalarını sağlamak.
Prof. Dr. Keziban TEKŞAN
1 | Anlatı metinlerini çözümleyebilir. |
2 | Türkçe eğitim ortamlarının oluşturulmasında anlatı türü metinlerinden yararlanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Anlatı türü metinlere yönelik kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar, anlatı türü metinlerin eğitim ortamlarında kullanımına yönelik değerlendirmeler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve temel kavramlar | ||
2 | Anlatı söylemi ve anlatı metin türü | ||
3 | Anlatı söylemi ve anlatısal türler: sözlü-yazılı, yazınsal türler: mit, masal, destan, roman, hikâye, tiyatro, anı, otobiyografi vd. | ||
4 | Anlatı ögeleri: zaman, mekân, olay, anlatı kişileri | ||
5 | Anlatı düzeyleri ve bu düzeylere kaynaklık eden yapılanış özellikleri: öykü ve söylem, ön ve arka plan | ||
6 | Anlatıda zamanın sunumu: anlatı hareketi/öykü çizgisi | ||
7 | Anlatıcı tipolojileri/odaklayım türleri ve bakış açısı | ||
8 | Anlatıcı tipolojileri/odaklayım türleri ve bakış açısı | ||
9 | Anlatı çözümleme yöntemi: Biçimbilimsel bir yaklaşım V. Propp | ||
10 | Anlatı metin yapısı (Retorik Şema): W. Labov | ||
11 | Anlatı metinleri ve dil aktarımları | ||
12 | Anlatı Söylemi Çözümlemesi ve uygulamaları | ||
13 | Anlatı Söylemi Çözümlemesi ve uygulamaları | ||
14 | Anlatı Söylemi Çözümlemesi ve uygulamaları | ||
15 | Anlatı Söylemi Çözümlemesi ve uygulamaları | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Chatman, S. (2008). Öykü ve söylem. Filmde ve Kurmacada Anlatı Yapısı. De Ki Basım Yayım. Genette, G. (2011). Anlatının Söylemi. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. De Fina, A.; Georgakopoulou, A. (2013). Analyzing Narrative Discourse and Sociolinguistic Perspectives, Cambridge University Press. Dorrit, C. (2008). Şeffaf Zihinler Kurmaca Eserlerde Bilincin Sunumu, İstanbul: Metis Yayıncılık. Kıran, Z.; Kıran, A. E. (2007). Yazınsal Okuma Süreçleri (Dilbilim, Göstergebilim ve Yazınbilim Yöntemleriyle Çözümlemeler). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Labov, W. (1999). The transformation of experience in narrative, The Discourse Reader, Ed.: Adam Jaworski and Nikolas Coupland, Routledge, p.221-235. Narrative Dynamics Essays on Time, Plot, Closure and Frames, (2002), Ed.: Brian Richardson, The Ohio State University Press. Norman, F. (2009). Son hikâye kuramları: tanımlamadaki zorluklar, Hikâye Sanatı Üstüne Yazılar, Hz. Bülent Aksoy, Pan Yayıncılık, s.70-86.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 7 | 6 | 42 |
Rapor Sunma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
10 | 8 | 80 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 148 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |