GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE7008 TÜRKÇE EĞİTİMİNDE KURAMSAL TEMELLER Ders 1 2 5.00

Doktora


Türkçe


Bu dersle temel dil becerileri ve dil eğitimi ile ilgili temel kavramlarla ilgili tartışmaları değerlendirmek; dil edinimi ve dil eğitimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları değerlendirmek, öğretim programlarının oluşturulmasında kuram ve yaklaşımların rolünü açıklamak; Türkçe derslerinde kuram, yaklaşım, yöntem-tekniklerin öğrenme-öğretme süreciyle ilişkisini değerlendirmek amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. İlker Aydın


1 Dil becerileri ve dil eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar.
2 Dil edinimi ve dil öğretimi kuramlarını bilir ve açıklar.
3 Dil edinimi ve dil öğretimi kuramları ile öğrenme öğretme kuramlarını ilişkilendirir, açıklar.
4 Kuram ve yaklaşımların Türkçe öğretim programlarına yansımalarını değerlendirir.
5 Kuram, yaklaşım, yöntem-teknik ile öğrenme öğretme süreci ilişkisi üzerine bilimsel çalışmalar oluşturur.

Birinci Öğretim



[Yok]


Dil becerileri; dil edinimi kuramları, ana dili, yabancı dil, ikinci dil, iki dillilik, çok dillilik; ana dili ve yabancı dil öğretim kuramları; dil öğretimi kuramları ile öğrenme ve öğretme kuramları ilişkisi; dil öğretim yaklaşımları, uygulamalı dilbilim; kuram ve yaklaşımların Türkçe öğretim programlarına yansımaları; kuram ve yaklaşımların yöntem ve teknik ile ilişkisi; yaklaşımlar ve öğrenme ve öğretme süreci ilişkisi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, dersin kapsamı, Türkçe eğitiminin genel çerçevesi, okul öncesi dönemde dil eğitimi, temel eğitimde dil öğretimi
2 Temel kavramlar üzerine alanyazın incelemesi; ana dili, yabancı dil, ikinci dil, iki dillilik, çok dillilik vb.
3 Temel dil becerileri ve özellikleri
4 Dil edinimi kuramları
5 Dil edinimi kuramları
6 Ana dili ve yabancı dil öğretim kuramları
7 The relationship between language teaching theories and learning and teaching theories
8 Dil öğretim yaklaşımları
9 Dil öğretim yaklaşımları
10 Uygulamalı dilbilim
11 Uygulamalı dilbilim
12 Kuram ve yaklaşımların Türkçe öğretim programlarına yansımaları
13 Kuram ve yaklaşımların yöntem ve teknik ile ilişkisi
14 Türkçe derslerinde öğrenme ve öğretme süreci

Güvendir, E. & Yıldız, I.G. (2014). Dil Edinimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Özüdoğru, M. & Dilman, H. (2014). Anadil Erinimi ve Yabancı Dil Öğrenim Kuramları. Ankara: Anı Yayıncılık. Baştürk, M. (2004). Dil Edinim Kuramları ve Türkçenin Anadili Olarak Edinimi. Ankara: Pegem Akademi. Karatay, H. (2018). Okuma Eğitimi Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi. Temizkan, M. (2009). Metin Türlerine Göre Okuma Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Doğan, Y. (2012). Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Özbay, M. (2005). Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi. Ankara: Akçağ Yayınları. Rost, M. (2016). Teaching and Researching Listening. New York and London: Routlege. Rost, M. & Wilsonn, J.J. (2013). Active Listening. Edinburg: Pearson. Reich, P.A. (1986). Language Development. New Jersey:Prentice-Hall. Tompkins, G.E. (1998). Language Arts Content and Teaching Strategies. New Jersey:Prentice-Hall. Kurudayıoğlu, M. (2011). Konuşma Eğitimi. İstanbul: Kriter Basım Yayın Dağıtım.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Makale Yazma 1 60 60
Makale Kritik Etme 4 15 60
Okuma 2 15 30
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 4 1 2 3 2 4 1 1 2 1
[OC] 2 4 2 4 3 3 2 2 3 3 3
[OC] 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 4
[OC] 4 3 2 4 3 2 3 4 3 1 3
[OC] 5 3 3 3 3 2 3 3 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek