Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB7033 | ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNCESİNDE DİNİ-SİYASİ AKIMLAR | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
Çağdaş İslam Akımlarını, teşekkül süreçlerini, klasik mezhep hareketlerinden farklarını tanımak, çağdaş hareketleri İslam Mezhepleri Tarihi nosyonuna göre incelemek
Dr. Öğr. Üyesi Samet KARAHÜSEYİN
1 | Çağdaş Düşüncenin kodlarını bilir |
2 | Çağdaş İslam Akımlarının İslam düşüncesine olan katkılarını kavrar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çağdaş İslam Akımları Dersi, günümüz İslam hareketlerini, doğuş ve gelişim süreçleri itibariyle değerlendirmeyi, İslam Düşüncesine olan katkılarını anlamayı ele almaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Modernleşme | ||
2 | İslam ve Modernleşme | ||
3 | Çağdaş İslam Akımları | ||
4 | Çağdaş Siyasi Akımlar | ||
5 | Siyasal İslam | ||
6 | Selefilik | ||
7 | Çağdaş Radikal Gruplar | ||
8 | Modern Radikal Gruplar | ||
9 | İslamcılık | ||
10 | Türkiye'de Dini Akımlar | ||
11 | Cemaatler | ||
12 | Tarikatlar | ||
13 | Klasik Mezhep Hareketleri ve Çağdaş Oluşumların Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi | ||
14 | Gelecek, Mezhep ve Dini Akımlar |
1-Murtaza Korlaelçi, Pozitivizmin Türkiye'ye Giriş, Ankara 2008; 2-Bedri Gencer, İslam'da Modernleşme, İatanbul 2012; 3-Mümtazer Türköne, İslamcılığın Doğuşu, İstanbul 2010; 4-Hulusi Şentürk, Türkiye'de İslami Oluşumlar, İslamcılık, İstanbul 2012
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
10 | 3 | 30 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 164 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | |
[OC] 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 |
[OC] 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 |