Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB7022 | FIKIH VE ÇAĞDAŞ FİNANSAL İŞLEMLERİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Finansal piyasaların ve sermaye piyasası araçlarının tanıtılarak, portföy yönetimine ilişkin temel kavramların ve teorilerin öğretilmesidir.
Prof. Dr. Şevket PEKDEMİR
1 | 1- Finansal piyasalar ve finansal kurumlara ilişkin temel kavramları öğrenir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Menkul kıymetlerin çeşitlerinin ve fiyatlandırılmasına ilişkin teorilerin öğrenilmesi, finansal piyasalarda menkul kıymetlerin fiyat oluşumunun incelenmesi, portföy teori ve yaklaşımları ile finansal araçların değerlemesi ve analizinin yapılması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Finansal Piyasalar ve Finansal Kurumlar | ||
2 | Finansal Piyasaların Türleri | ||
3 | Sermaye Piyasası ve Kurumları | ||
4 | Sermaye Piyasası Araçları | ||
5 | Menkul Kıymetler ve Değerlemesi | ||
6 | Portföy Yönetimine Giriş | ||
7 | Risk ve Getiri Hesaplamaları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Geleneksel Portföy Yönetimi | ||
10 | Modern Portföy Yönetimine Giriş | ||
11 | Finansal Varlıkları Fiyatlama Modeli (CAPM) | ||
12 | Arbitraj Fiyatlama Teorisi | ||
13 | Fama-French’in Üç Faktör Modeli | ||
14 | Portföy Performansının Ölçülmesi |
1) Prof. Dr. Erdinç Altay, Sermaye Piyasası'nda Varlık Fiyatlama Teorileri, Derin Yayınları, 2inci Baskı, 2012. 2) Prof. Dr. Mehmet Baha Karan, Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, Gazi Kitabevi 4. Baskı 2013
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 7 | 4 | 28 |
Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 148 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 |