Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB7028 | İSLAM DÜŞÜNCESİNDE EHL-İ SÜNNET | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
Ehl-i Sünnet’in teşekkülünde rol oynayan fikirleri, kavramları, itikadi konuları ve öncü şahsiyetleri tespit etmek.
Dr. Öğr. Üyesi Samet KARAHÜSEYİN
1 | Ehl-i Sünnet adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutunu bilir. |
2 | Ehl-i Sünnet’i oluşumunu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ehl-i Sünnet ile ilgili kavramların analizini yapar, Ehl-i Sünnet’in teşekkülünü sağlayan nedenlerin karakterini ortaya koyar ve oluşumu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ehl-i Sünnet adlandırmasının tarihsel ve teolojik boyutu | ||
2 | Ehl-i Bidat adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutu | ||
3 | Hadis tedvini ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | ||
4 | Ashabu’l-Hadis ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | ||
5 | Emevi taraftarlığı Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | ||
6 | Hasan Basrinin siyaset doktrini | ||
7 | Hasan Basrinin Kuranı anlama yöntemi dünyayı algılama biçimi | ||
8 | Ebu Hanifenin din anlayışı | ||
9 | İmam Şafii ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | ||
10 | Ahmed b. Hanbel ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü | ||
11 | Kalânisi ve Görüşleri | ||
12 | Küllabiye Mezhebi | ||
13 | Muhassibi and his opinions | ||
14 | İbn Küllab ve Görüşleri |
Sönmez Kutlu, İslam Düşüncesinde İlk Gelenekçiler; M. Zeki İşcan, Selefilik
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
10 | 3 | 30 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 164 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | |
[OC] 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 |
[OC] 2 | 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 |