GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TİB7028 İSLAM DÜŞÜNCESİNDE EHL-İ SÜNNET Ders 1 2 5.00

Doktora


Türkçe


Ehl-i Sünnet’in teşekkülünde rol oynayan fikirleri, kavramları, itikadi konuları ve öncü şahsiyetleri tespit etmek.


Dr. Öğr. Üyesi Samet KARAHÜSEYİN


1 Ehl-i Sünnet adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutunu bilir.
2 Ehl-i Sünnet’i oluşumunu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ehl-i Sünnet ile ilgili kavramların analizini yapar, Ehl-i Sünnet’in teşekkülünü sağlayan nedenlerin karakterini ortaya koyar ve oluşumu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ehl-i Sünnet adlandırmasının tarihsel ve teolojik boyutu
2 Ehl-i Bidat adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutu
3 Hadis tedvini ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
4 Ashabu’l-Hadis ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
5 Emevi taraftarlığı Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
6 Hasan Basrinin siyaset doktrini
7 Hasan Basrinin Kuranı anlama yöntemi dünyayı algılama biçimi
8 Ebu Hanifenin din anlayışı
9 İmam Şafii ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
10 Ahmed b. Hanbel ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
11 Kalânisi ve Görüşleri
12 Küllabiye Mezhebi
13 Muhassibi and his opinions
14 İbn Küllab ve Görüşleri

Sönmez Kutlu, İslam Düşüncesinde İlk Gelenekçiler; M. Zeki İşcan, Selefilik



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 164

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11
[OC] 1 2 1 4 4 5 4 2 4 5 2 3
[OC] 2 1 3 5 3 4 3 3 1 2 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek