Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİB7009 | MECAZÜ'L-KUR'AN ÇALIŞMALARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Doktora
Bilimsel tefsir hakkında öğrenciye yeterli düzeyde bilgi sunmak.
Prof. Dr. Sadık KILIÇ
1 | Mecazü'l-Kur'an literatürü hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Mecazü'l-Kur'an tartışmaları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | Mecazü'l-Kur'an üzerine fikir sahibi olmak |
4 | Mecazü'l-Kur'an'ın önemini kavramak |
5 | Mecazü'l-Kur'an hakkındaki tartışmalarda fikir sahibi olmak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilimsel tefsir litaratürü ve tartışmalar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar | ||
2 | Mecazü'l-Kur'an literatürü | ||
3 | Mecazü'l-Kur'an literatürü | ||
4 | Mecazü'l-Kur'an hususunda temel tartışmalar | ||
5 | Mecazü'l-Kur'an hususunda temel tartışmalar | ||
6 | Mecazü'l-Kur'an hususunda temel tartışmalar | ||
7 | Evrensellik Mecazü'l-Kur'an ilişkisi | ||
8 | Kuran'da mecaz | ||
9 | Klasik dönemde Mecazü'l-Kur'an | ||
10 | Ara sınav | ||
11 | Modern dönemde Mecazü'l-Kur'an | ||
12 | Mecazü'l-Kur'an hakkında oryantalist iddialar | ||
13 | Mecazü'l-Kur'an hakkında oryantalist iddialar | ||
14 | Mecazü'l-Kur'an meselesinin geleceği üzerine: Kuran ve zamanüstülük |
Telḫîṣü’l-beyân fî mecâzâti’l-Ḳurʾân (Şerîf er-Radî’) en-Nüket fî iʿcâzi’l-Ḳurʾân (er-Rummânî) Mecâzü’l-Ḳurʾân (Ma‘mer b. Müsennâ)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
[OC] 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |