GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBG7047-18 SULAK ALAN EKOLOJİSİ VE YÖNETİMİ Ders 1 1 6.00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere sulak alanların prensiplerini ve bilimini açık bir şekilde anlamalarını sağlamak ve onların ekolojik ve sosyoekonomik fonksiyonları ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve yönetmeleri için temel bilimsel dayanakları hakkında bilgi vermektir.


Prof. Dr. Beyhan TAŞ


1 Sulak alan ekosisteminin yapısını ve fonksiyonlarını bilir.
2 Uluslararası statüde önemli olan sulak alanları tanır.
3 Sulak alanların yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
4 Sulak alanlar üzerindeki baskıları ve alınması gereken tedbirleri öğrenir.

Birinci Öğretim


-


-


Sulak alan ekosistemi hakkında temel bilgiler, önemli sulak alanlar, sulak alan mevzuatı ve Ramsar Sözleşmesi, sulak alan yönetim planları, sulak alanların geleceği.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sulak alan kavramı, sulak alanların sınıflandırması
2 Sulak alanların fonksiyonları, özellikleri ve değerleri
3 Sulak alanların ekohidrolojisi
4 Sulak alanların abiyotik ve biyotik elemanları
5 Sulak alan bitkileri ve hayvanları
6 Sulak alanlardaki endemik ve invaziv türler
7 Türkiye’de ve Dünya’da sulak alanlar
8 Arasınav
9 Ulusal/Uluslararası Sözleşme ve Antlaşmalar
10 Türkiye'de ve Dünyada Sulak Alanların Korunması
11 Sulak alan yönetimi, koruma, muhafaza ve restorasyon
12 Sulak alan yönetim planı ve önemi
13 Fırsatlar ve Zorluklar
14 Tehditler: İklim Değişikliği ve insan kullanımı, modifikasyon, sömürü
15 Sulak alanların geleceği
16 Dönem sonu sınavı

1 Meriç, B. T., Çağırankaya, S. (Editörler) 2013. Sulak Alanlar. T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Hassas Alanlar Dairesi Başkanlığı, Sulak Alanlar Şube Müdürlüğü, Beştepe, Ankara. 2 Bobbink, R., Beltman, B., Verhoeven, J.T.A., & Whigham, D.F. (Eds.). 2008. Wetland: functioning, biodiversity conservation and restoration. New York: Springer. 3 Keddy, P.A.(2000. Wetland ecology: principles and conservation. Cambridge: Cambridge University Press. 4 Mitsch, W.J., Gosselink, J.G., & Zhang, L. 2009. Wetland Ecosystems. Chichester, UK: John Wiley & Sons. 5 Russo. R.E. 2008. Wetland: Ecology, Conservation and Restoration. Hauppage, NY: Nova Science. 6 van der Valk, A. G. 2012. The Biology of Freshwater Wetlands. Second edition, UK: Oxford University Press. 7 Wong, M.H. 2004. Wetland Ecosystems in Asia: Function and Management. Amsterdam: Elsevier Science.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Alan Çalışması 4 4 16
Rapor Sunma 2 4 8
Makale Kritik Etme 4 24 96
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 186

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek