Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBG7034-14 | SUCUL BİTKİLER | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Doktora
Türkçe
Su bitkilerinin tanımı, sınıflandırılması, ekosistemdeki rolü, su bitkilerinin ekolojisi, morfolojik özellikleri, ekonomik önemi, sorunlar, mücadele yöntemleri, yetiştirme teknikleri, üremesi ve kullanımı.
Prof. Dr. Beyhan TAŞ
1 | Hidrobotanik ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Su bitkilerini yapısal ve ekolojik özelliklerine göre sınıflandırır. |
3 | Su bitkileri ile çevresel etmenler arasındaki ilişkiyi ve yapısal adaptasyonlarını kavrar. |
4 | Sucul ekosistemdeki fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Sucul ekosistemde aşırı üremesinin nedenlerini ve mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
6 | Su bitkilerinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
-
-
Sucul bitkileri tanıtmak, ekosistemdeki rolü, ekolojik ve ekonomik önemi hakkında bilgiler vermek, çevresel faktörlerle ilişkisi, aşırı üremesi ve mücadele yöntemleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi kazandırmaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sucul vejetasyon; su bitkilerinin tanımı ve sınıflandırılması, primer ve sekonder su bitkileri | ||
2 | Su bitkilerinin önemi; avantaj ve dezavantajları | ||
3 | Su bitkilerinin taksonomisi; Algler, Bryofitler, Pteridofitler, Spermatofitler | ||
4 | Morfolojik, fizyolojik ve ekolojik özelliklerine göre sınıflandırılması; emers, submers, yüzen yapraklı bitkiler | ||
5 | Su bitkilerinde heterofili, klonal büyüme, makrofit adaptasyonları | ||
6 | Su bitkilerinin çevresel faktörlerle ilişkisi | ||
7 | Bitki fizyolojisi ve suyun fizikokimyasal parametrelerine göre göller; sığ göllerde ve sulak alanlarda su bitkilerinin fonksiyonu | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Makrofitler ve sediment yapısı arasındaki ilişkiler; kimyasal yapı, su hareketleri, sediment dinamiği | ||
10 | Su bitkilerinin aşırı üremesi, ortaya çıkan sorunlar, nedenleri | ||
11 | Mücadele yöntemleri; kimyasal, mekanik ve biyolojik mücadele | ||
12 | İnvaziv türler; Türkiye ve Dünya örnekleri | ||
13 | Yetiştirme teknikleri; eşeyli ve eşeysiz üretim | ||
14 | Akvaryumlarda ve peyzajda değerlendirilen su bitkileri | ||
15 | Su bitkilerinin kullanımı | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Cirik, S., Cirik, Ş., Conk-Dalay, M. 2000. Su Bitkileri II (İçsu Bitkilerinin Biyolojisi, Ekolojisi, Yetiştirme Teknikleri). Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fak. Yay. No: 61, Ders Kitabı Dizini No: 28, Bornova, İzmir. Güner, H. 1985. Hidrobotanik, Su Bitkileri. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No: 91, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir. Seçmen, Ö., Leblebici, E., 1997. Türkiye Sulak Alanlarının Bitkileri ve Bitki Örtüsü. Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi Yayınları No: 158, Bornova, İzmir. DSİ, 2009. Su Yabancıotları, Yayılış Alanları, Yaşamları, Çevresel İlişkileri, Sorunları ve Savaşım Yöntemleri. T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, İşletme ve Bakım Dairesi Başkanlığı, DSİ İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı Basım ve Foto-Film Şube Müdürlüğü, Ankara. Gettys, L. A., Haller, W. T., Bellaud, M. 2014. Biology and Control of Aquatic Plants. A Best Management Practices Handbook: Third Edition, Aquatic Ecosystem Restoration Foundation (AERF), Marietta, GA.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Alan Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Rapor Sunma | 4 | 3 | 12 |
Makale Kritik Etme | 4 | 24 | 96 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 192 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |