Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Doktora
1 |
Siyaset felsefesi tarihinde yer alan filozofların görüşlerini tanır. |
2 |
Siyaset felsefesinden edindiği örneklerle, siyasete ve siyasal kavramlara farklı bakış açılarının olanaklarını kavrar |
3 |
Tarih boyunca siyaset ve egemenliğe ilişkin tartışmaları açıklar. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Giriş – derste üzerinde durulacak kavramlar üzerine genel bilgiler/kavramlar |
|
|
2 |
Siyaset nedir? “Siyaset bilimi” ve “siyaset felsefesi” arasındaki farklar nelerdir? Siyasetin farklı tanımları. |
|
|
3 |
Antik Yunan’da siyaset, Platon’un devlet tanımı ve açılımları |
|
|
4 |
Aritoteles, katılım/aktif yurttaşlık, site, demokrasi |
|
|
5 |
Roma İmparatorluğu, Cicero, yurttaşçı hümanizm |
|
|
6 |
Antik Yunan kent devletinin yok oluşu, feodal düzen
Ortaçağ siyaset felsefesi, kral-papalık çatışması
|
|
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
8 |
Rönesans-Reform hareketleri |
|
|
9 |
Rönesans’ta siyaset ve Machiavelli, “devlet” kavramı, Machiavelli-Roma ilişkisi, birey özgürlüğü, mutlakiyet/cumhuriyet ikilemi. |
|
|
10 |
Ütopya kavramı, Ütopya’da toplum-birey ilişkisi |
|
|
11 |
Thomas Hobbes, doğa durumu/mutlak monarşi, sözleşme. |
|
|
12 |
Jean Bodin, “devlet” kavramı |
|
|
13 |
Jean Jacques Rousseau, toplum sözleşmesi, genel irade, birey/çoğunluk, hak/ödev. |
|
|
14 |
John Locke, toplum sözleşmesi, birey özgürlüğü, doğal hak/ödev. |
|
|
15 |
Genel degerlendirme |
|
|
16 |
Bitirme Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
60
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
40
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Tartışma |
2 |
30 |
60 |
Soru-Yanıt |
1 |
30 |
30 |
Okuma |
2 |
30 |
60 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
152
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[OC] 1 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
[OC] 2 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
[OC] 3 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek