Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FMA718 | KÜME TEORİSİ | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı; • Kümeleri öğretmek • Küme işlemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak • Öğrencilerin teorik (pür) mateöatik becerilerini geliştirmek • Öğrencilere düşünmeleri için fırsat vermek • Öğrencilerin fonksiyon bilgisini gelitirmek • Öğrencilerin küme teorisinde yeterliliğini arttırmak • Öğrencilere iyi sıralı kümeler hakkında bilgi vermek • Ordinaller hakkında temel bilgileri sağlamak • Öğrencilere kardinalleri tanıtmak
Yrd. Doç. Dr. Erdal ÜNLÜYOL
1 | Küme teorisiyle ilgili bilgi ve becerilere sahip olma |
2 | Etkin düşünme |
3 | Temel küme işlemleri arasındaki bağıntıları anlama |
4 | Teorik matematik becerisini arttırma |
5 | Küme teorisi hakkında bilinç oluşturabilme |
6 | Küme teorisi hakkında bilgi birikimi oluşturma |
Yok
Yok
• Doğal Sayılar, Tam Sayılar, Rasyonel Sayılar ve Reel Sayılar • İyi Sıralı Kümeler • Ordinaller • Kardinaller • Seçme Aksiyomu ve Zorn Lemması • Kontinyum Hipotezi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Doğal Sayılar | ||
2 | Tam Sayılar | ||
3 | Rasyonel Sayılar | ||
4 | Reel Sayılar | ||
5 | Fonksiyonlar | ||
6 | İyi Sıralı Kümeler | ||
7 | Ordinaller | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Kardinaller | ||
10 | Kardinallerin Toplamı | ||
11 | Kardinallerin Çarpımı | ||
12 | Seçme Aksiyomu ve Zorn Lemması | ||
13 | Küme Teorisinin Aksiyomları – ZFC | ||
14 | Kontinyum Hipotezi | ||
15 | Banach-Tarski Paradoksu | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
1. Nurettin Ergun, Kümeler Teorisine Giriş, Nobel Yayıncılık, 2005. 2. Ali Nesin, Sezgisel Kümeler Kuramı, Nesin Yayıncılık, 2010. 3. Mehmet Sait eroğlu, Cantor Kümeler Kuramı, Papatya Yayıncılık, 2007. 4. Mehmet Terziler, Aksiyomatik Kümeler Kuramı, Ege Üniversitesi Basımevi, 1991.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Problem Çözümü | 8 | 5 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 306 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 6 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |