Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARK6024 | KARADENİZ ARKEOLOJİSİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Karadeniz arkeoloji kültürlerine genel bir bakış sağlamak ve arkeoloji disiplini içerisinde yerini daha sağlam temellere oturtmak
Doç. Dr. Fevziye EKER
1 | Karadeniz arkeoloji kültürlerinin ortaya çıkışı hakkında genel bir bilgiye sahip olabilme |
2 | Karadeniz arkeoloji kültürlerinin çevre bölgelere etkilerini anlayabilme |
3 | Karadeniz Arkeoloji Kültürleri ve ilişkileri hakkında bilgi sahibi olabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
karadeniz kültürleri, mimari unsurları, çevresel etkileri ve çevre etkileşimleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Karadeniz bölgesi tarihi | ||
2 | Karadeniz bölgesindeki arkeolojik kazılar ve araştırmalar | ||
3 | Erken Karadeniz arkeoloji kültürleri | ||
4 | Bronz çağ Karadeniz arkeoloji kültürleri | ||
5 | Karadeniz bölgesi arkeoloji kültürleri | ||
6 | Karadeniz bölgesinde ölü gömme gelenekleri | ||
7 | Sanatın gelişmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kurgan arkeoloji kültürü | ||
10 | Karadeniz arkeoloji kültürlerinin iç ilişkileri | ||
11 | Kaşkalar | ||
12 | Savaşçı halkın ticari ilişkileri | ||
13 | Karadeniz arkeolojisinde metalurji | ||
14 | Antikçağda Karadeniz mimarisi | ||
15 | Karadeniz arkeoloji kültürlerinin Anadolu arkeolojisi içerisindeki yeri | ||
16 | Final sınavı |
Davut Yiğitpaşa-Hakan Öniz-Akın Temür, Black Sea Archaeology Studies - Recent Developments, Arkeoloji Sanat Yayınları Sümer Atasoy, Karadeniz'in Tarih ve Arkeolojisi Üzerine, Ege Yayınları, 2005
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 10 | 5 | 50 |
Derse Katılım | 7 | 3 | 21 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Seminer | 2 | 3 | 6 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
2 | 3 | 6 | |
3 | 9 | 27 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | ||||||
[OC] 2 | 5 | ||||||
[OC] 3 | 5 |